Svijet

Pratite nas na Google news

Štrajkuje više od 200 zaposlenih u bjeloruskoj državnoj RTV

Štrajkuje više od 200 zaposlenih u bjeloruskoj državnoj RTV
Foto: Tanjug/AP | Štrajkači došli pred zgradu bjeloruske radio-televizije
Tanjug

MINSK - Zaposleni u bjeloruskoj nacionalnoj državnoj TV i radio kompaniji, rekli su ljudima koji su se okupili kod zgrade te medijske kuće da više od 200 ljudi već učestvuje u štrajku, prenosi TASS.

"Preko 200 ljudi se već pridružilo našim zahtjevima. Štrajkuju na svojim radnim mjestima", rekao je jedan od njih, što je potvrdilo još dvoje kolega.

Prema njihovim riječima, uprava televizije i radiodifuzne kompanije nije podržala štrajk.

U protestnoj koloni dugoj kilometar, radnici-štrajkači iz nekoliko najvećih industrijskih postrojenja u Minsku došli su danas pred zgradu bjeloruske državne radiodifuzne kompanije "Belteleradio".

Kako navodi Tass, jedan od koordinatora štrajka izjavio je da radnici za sada ne traže da im bude omogućeno da se obrate javnosti putem televizije, već da su došli da podrže zaposlene u državnoj televiziji koji su odlučili da stupe u štrajk.

Protestna kolona se prethodno kretala Minskom, idući od jedne fabrike do druge, pa su joj se usput pridruživali drugi radinici.

Demonstranti stoje u blizini zgrade i ne pokušavaju da uđu u nju, izvještava Tass, navodeći da je atmosfera mirna i da okupljeni zaposlenima televizije koji su u štrajku skandiraju "Hvala vam!".

Kako navodi agencija, u okolnim ulicama nema policije, a sporedni ulaz u zgradu obezbjeđuju dva pripadnika unutrašnje vojske Bjelorusije, ali je, prema tvrdnjama svjedoka, na lice mjesta ranije stigao kamion sa pripadnicima policijskih jedinica za razbijanje demonstracija.

U Bjelorusiji su 9. avgusta održani predsjednički izbori, a prema konačnim rezultatima Centralne izborne komisije 14. avgusta sadašnji predsjednik Aleksandar Lukašenko dobio je 80,1 odsto glasova.

Njegova glavna rivalka Svetlana Tihanovskaja, koja je u međuvremenu otišla u Litvaniju, dobila je 10,12 odsto.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije