Pronađeni spermatozoidi stari 17 miliona godina

SIDNEJ - Grupa naučnika u je australijskom paleontološkom nalazištu Riverzlej u Kvinslendu otkrila najstariji uzorak fosilizovanih spermatozoida sićušnih rakova koji su živjeli prije 17 miliona godina.

Paleontolozi su spermatozoide pronašli u reproduktivnim organima račića ostrakoda, ljuskara koji su živjeli u slatkim vodama.

Riverzlej je svjetski poznato nalazište fosila i datira iz razdoblja miocena.

"Pronalazak ovoliko starih i ovako dobro očuvanih fosilizovanih spermatozoida za nas je bio potpuno neočekivan", rekao je Majk Arčer sa univerziteta Novi Južni Vels, član tima naučnika.

Dodao je i kako je ovo otkriće izuzetno i zbog činjenice da su pronađeni uzorci spermatozoida golemi u odnosu na veličinu ostrakoda.

Kolege profesora Arčera su uz pomoć rendgenskih zraka proučili 66 pronađenih fosila. Saradnica na istraživanju Renata Macke-Karaš, biolog na univerzitetu Ludwig-Maximilian, kazala je kako za nju najzanimljiviji dio istraživanja predstavlja otkriće prema kojem se može zaključiti da je način razmnožavanja ovih sitnih rakova do danas ostao gotovo neizmijenjen.