Studija: Vjeverice možda imale ulogu u širenju lepre

Foto: Pexels/Ilustracija | Studija: Vjeverice možda imale ulogu u širenju lepre

BAZEL - Veverice su možda imale ulogu u širenju lepre u srednjem vijeku, utvrdili su istraživači sa Univerziteta u Bazelu nakon što su identifikovali patogen koji je izazvao bolest u kostima srednjevjekovne vjeverice.

Vodeća autorka studije Verena Šuneman sa Univerziteta u Bazelu izjavila je da  još nije jasno kakvu su tačno ulogu životinje imale u širenju i prenošenju lepre, prenosi Svis info.

"Ne znamo da li su vjeverice zarazile ljude ili obrnuto", kaže ona.

Bakterije lepre (Micobacterium leprae) koje su istraživači otkrili u kostima srednjevjekovne veverice iz Engleske usko su povezane sa bakterijama lepre koje se nalaze u ljudskim kostima iz istog perioda i regiona, navedeno je u studiji objavljenoj u naučnom časopisu Current Biology.

Prema Šuneman, saznanja o lepri u srednjem vijeku su od velikog značaja i danas, jer ta bolest nije potpuno iskorijenjena.

Kako je dodao, oko 200.000 ljudi oboli od ove bolesti svake godine.

"Kako se bolest širi još nije u potpunosti shvaćeno. Životinjama kao domaćinima lepre posvećuje se malo pažnje. Međutim, životinje mogu biti važne za razumijevanje postojanosti bolesti", objasnio je Šuneman.

Istraživanje istorije takozvanih zoonoza, odnosno bolesti koje se mogu prenijeti sa životinja na ljude, moglo bi da pruži važan uvid u ovom pogledu, dodao je on.

U okviru studije, istraživači su ispitali ostatke dvanaest crvenih veverica i 25 ljudi na arheološkom nalazištu u Vinčesteru (Velika Britanija). Grad je bio poznat po takozvanom leprozarijumu, bolnici za oboljele od lepre.

Takođe je imao veze sa trgovinom krznom, budući da je došlo do razmjene između pacijenata sa gubom i veverica, jer su se kaputi pravili od krzna vjeverice u srednjem vijeku, navodi se u studiji.

Pored toga, vjeverice su se ponekad držale kao kućni ljubimci tokom ovog perioda.