Voda pod pritiskom ulazi u kvantno stanje

Naučnici pritiskom na molekule stvorili novo kvantno stanje vode koje ne spada ni u jedno agregatno stanje.

Naučnici laboratorija Oak Ridge National Laboratory (ORNL), otkrili su da molekule vode pod pritiskom između kristala berilija nisu ni tečnost, ni čvrsta tvar, a ni plin.

Kada su izložili molekule vode pritisku između kristala, proučavali su njeno agregatno stanje, te su ustanovili da se radi o potpuno novom,  kvantnom stanju, jer su molekule započele da pokazuju neka svojstva koja klasična fizika ne dopušta, poput tunelovanja, kvantnomehaničke pojave svladavanja prepreke od strane elementarne čestice.

Molekule vode su između heksagonalnih kristala berilija bile tako jako kompresovane da je izostao standardni molekularni poredak, pa su se počele kretati kroz barijere na atomskom nivou, što jedino objašnjava kvantna mehanika.

To kvantno ponašanje je slično onome za šta naučnici vjeruju da se događa unutar kamenja, zemlje i staničnih zidova, a ovo bi otkriće moglo dovesti do boljeg saznanja o tome kako se voda kreće kroz uske prostore poput staničnih zidova i ugljičnih nanocijevi, jer se očigledno pod pritiskom događaju neke velike stvari.