Okolina

Otkrivena nova vrsta dinosaurusa?

OTAVA - Nova vrsta rogatog dinosaurusa, manjeg rođaka nauci dosta poznatog biljojeda triceratopsa, identifikovana je od fosila držanih 75 godina u Prirodnjačkom muzeju u Otavi, u Kanadi.

Fosili su ranije klasifikovani da pripadaju drugoj grupi dinosaurusa, a detalji istraživanja objavljeni su u časopisu "Istraživanje doba krede".

List opisuje životinju pod nazivom pentaceratopr akilonijus.

To je bila životinja biljojed veličine bizona, koja je živjela prije oko 75 miliona godina, navodi Bi-Bi-Si.

Nik Longrič, sa Univerziteta Bat u Britaniji, kaže da ta životinja liči na dinosaurusa iz jugozapadnog područja SAD. On je dodao da se radi o novoj vrsti dinosaurusa pentaceratopsa - manjem rođaku rogatog biljojeda triceratopsa.

On je dodao da su naučnici proučavali drugog rogatog dinosaurusa, čiji se fosilni ostaci nalaze u muzeju, a koji pripada vrsti kosmoceratops, sa "nakićenom" lobanjom.

"Mislili smo da otkrili većinu vrsta dinosaurusa, ali čini se da su mnogi ostali neotkriveni", rekao je on i doda da je raznolikost vrsta bila veoma velika.