Okolina

Stara planina jedan od najstarijih parkova dinosaurusa na svijetu?

Prirodnjački centar Srbije u Svilajncu, institucija od nacionalnog značaja, planira i apsolutno podržava istraživanja fosilnih ostataka dinosaurusa na Staroj planini, navodi direktorka centra Irena Dubravac.

Dubravac je novinarima povodom Dana Prirodnjačkog centra istakla da su pregovori oko projekta istraživanja u toku i da oni, kao naučna institucija, apsolutno stoje iza toga da treba podržati istraživače i naučnike u tom poslu na Staroj planini.

Ocijenila je da Srbija ima veliko nasljeđe iz praistorije koje je nedovoljno otkriveno i neistraženo. Prema studiji Zavoda za zaštitu prirode Srbije iz 2001. godine, „postoji realna mogućnost da je Stara planina jedan od najstarijih parkova dinosaurusa na svijetu“.

U studiji stoji i da su na ovoj planini otkriveni „jedinstveni tragovi dinosaurusa stari najmanje 250 miliona godina“.

„Pronalazak fosilnih tragova tekodonata jedinstven je u ovom dijelu Evrope, ali i u svijetu“, stoji u studiji i naglašava da se „nameće ozbiljna potreba da se to izuzetno značajno fosilno područje proglasi Nacionalnim parkom dinosarija“.

U Prirodnjačkom centru u Svilajncu, koji je otvoren prošle godine, nalazi sa stalna izložba „Svijet dinosaurusa“. Riječ je o paleontološkoj postavci koju čini sedam skeleta različitih vrsta dinosaurusa, koji na jedinstven način dočaravaju period mezozoika, objasnila je Dubravac. Sve skeletne replike rađene su po uzoru na orginalne fosile u Univerzitetu „Lajden“ u Holandiji.

Glava najpoznatijeg tiranosourusa je najbolje urađena replika koja je apsolutno vijerna orginalu i napravljena je na po kalupu posljednjeg iskopanog tiranosaurusa, dodala je Dubravac.

(NN, rts)