Otkriveno najudaljenije nebesko tijelo u našem Solarnom sistemu

Foto: N.N. | Otkriveno najudaljenije nebesko tijelo u našem Solarnom sistemu

​Novootkriveni objekat u svemiru predstavlja najudaljenije posmatrano nebesko tijelo u našem Solarnom sistemu, i predstavlja tijelo koje orbitira na udaljenosti koja je više od sto puta veća od razdaljine Zemlje od Sunca.

Novo nebesko tijelo ponijelo je ime Farout, a prema prvim podacima radi se o loptastoj, ružičastoj planeti koja spada u grupu patuljastih nebeskih tijela. Prije ovog, u oktobru je otkriveno još jedna udaljena patuljasta planeta koja je ponijela ime The Goblin.

Utvrđeno je da nova planeta zbog velike udaljenosti od Sunca orbitira prilično sporo, i da joj je potrebno više od hiljadu godina da obiđe jedan krug. Farout je udaljen 120 astronomskih jedinica od Sunca – jedna astronomska jedinica predstavlja udaljenost Zemlje od sunca, što je oko 150 miliona kilometara. Farout je od Sunca udaljen i 3,5 puta više nego Pluton, a nalazi se dalje i od do sada najudaljenijeg nebeskog tijela u našem Solarnom sistemu – patuljaste planete Eris, koja se nalazi na 96 astronomskih jedinica od Sunca.

Tako Farout za sada drži rekord kada je u pitanju najudaljenije nebesko tijelo u Okviru našeg Solarnog sistema koje su astronomi imali prilike da posmatraju, što ne znači da nema i drugih objekata koji su udaljeni još više. Naime, astronomi već raspravljaju o još udaljenijim objektima, a poput patuljaste planete Sedna, koja se, kako pretpostavljaju, nalazi na 900 astronomskih jedinica od Sunca, te nesagledivom broju kometa koje se nalaze u Oort Cloud-u, koji je od Sunca udaljen između pet i sto hiljada astronomskih jedinica.

Naučnici ističu da bi posmatranje ponašanja novootkrivene planete moglo da dovede do novih otkrića, te drugih misterioznih planeta koje gospodare našim Solarnim sistemom.

(PCPress/space.com)