Zdravlje

Hemoterapija za trudnice bez opasnosti po plod

Hemoterapija za trudnice bez opasnosti po plod
Srna - 10.02.2012 10:08

LONDON - Hemoterapija obavljena na trudnicama nije uvijek štetna po bebu, pokazuju rezultati najnovijih istraživanja.

U izvještaju objavljenom u žurnalu "Lanset" navodi se da su istraživači pratili napredak 70-oro djece, čije su majke u trudnoći bile na hemoterapiji, i otkriveno je da tretman ne utiče na razvoj djece.

List navodi da je do sada u slučajevima kada je trudnici dijagnostikovan rak, ona, njena porodica i ljekari suočeni su sa donošenjem teških odluka o njenom zdravlju i zdravlju nerođenog djeteta. Poznato je da postoji rizik da su, zbog hemoterapije u prvih 12 nedjelja trudnoće, kada se tek formiraju bebini organi, povećane šanse od raznih oštećenja.

Odlaganje tretmana omogućilo bi širenje oboljenja i u protekloj deceniji ljekari su nakon prvog tromjesečja radije određivali hemoterapije, ali postojala su strahovanja od oštećenja dječijeg mozga i srca.

Istraživanje je započeto 2005. godine i određena djeca su praćena od rođenja. Svakih nekoliko mjeseci djeca su podvrgavana ispitivanjima o fizičkom i mentalnom razvoju.

Kapacitet razmišljanja i shvatanja ispitane djece bio je sličan kao i kod ostale djece, ali kod prijevremeno rođenih, što je često rađeno jer je savjetovano da se porođaj obavi što ranije radi obavljanja tretmana zbog majčine bolesti raka, imala su niže rezultate od onih koja su rođena u redovnom devetomjesečnom terminu.

Doktor Frederik Aman iz Instituta za rak na katoličkom Univerzitetu u belgijskom gradu Luvenu i njegove kolege navode da u njihovom istraživanju razlika nije izražena zbog medicinskog tretmana već zbog prijevremenog rođenja.

Isti rezultati slabijeg razvoja primijećeni su kod svih prijevremeno rođenih beba.

Što se tiče ponašanja, sluha, zdravlja i rasta ispitana djeca su imala iste rezultate kao i ostala, a i veličina i funkcija njihovog srca bila je normalna.

"Pokazali smo da se djeca, koja su prije rođenja izložena hemoterapiji, razvijaju isto tako dobro kao njihovi vršnjaci. Odluka da se pribjegne hemoterapiji treba da prati iste smjernice kao i kod žena, koje nisu trudne. U praksi, moguće je voditi hemoterapiju od 14 sedmice trudnoće pa nadalje, sa posebnom pažnjom na prenatalnu njegu", zaključili su autori istraživanja.

Međutim, oni su naglasili da se sa sigurnošću ne može tvrditi da neće biti uticaja na djecu u kasnijim godinama, te da je potrebno dodatno praćenje da bi bili sigurni da ta djeca kao odrasli neće imati umanjenu plodnost ili će i sami oboljeti od raka.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Ostali naslovi

  • Veći rizik za rak prostate kod ćelavih muškaraca

    Fena - 25.05.2012 17:00
    Veći rizik za rak prostate kod ćelavih muškaraca

    TORONTO - Preliminarni nalazi kanadskih naučnika sa University of Toronto ukazuju na veći rizik za rak prostate kod ćelavih muškaraca.

  • Muzika ublažava stres prije operacije

    Agencije - 24.05.2012 13:10
    Muzika ublažava stres prije operacije

    LONDON - Muzika kod pacijenata koji se pripremaju za operativni zahvat dovodi do ublažavanja napetosti i čak može pomoći u oporavku, tvrde britanski hirurzi iz Džon Redklif bolnice u Oksfordu.

  • Počeli ste da trčite, a ne mršavite? Otkrijte zašto

    Smedia - 23.05.2012 15:17
    Počeli ste da trčite, a ne mršavite? Otkrijte zašto

    Iako trčanje troši jako puno kalorija, čak i naporni svakodnevni treninzi ne moraju pomoći u mršavljenju.

  • Ljudi koji se zdravo hrane postaju snobovi i egoisti

    Agencije - 22.05.2012 16:35
    Ljudi koji se zdravo hrane postaju snobovi i egoisti

    PARIZ - Ljudi koji kupuju namirnice isključivo u prodavnicama zdrave hrane vremenom postaju samodopadni i sebični, pokazalo je nedavno istraživanje čije rezultate prenosi francuski list "Ekspres".

  • Sve više oboljelih od karcinoma pluća

    Biljana Savić - 22.05.2012 07:30
    Sve više oboljelih od karcinoma pluća

    BANJALUKA - Broj oboljelih od karcinoma pluća na području BiH u stalnom je porastu, potvrdili su u bh. zdravstvenim ustanovama.

  • Kafa smanjuje rizik od smrti

    Agencije - 21.05.2012 16:19
    Kafa smanjuje rizik od smrti

    LONDON - Starije osobe koje piju nekoliko šoljica kafe na dan manje su u opasnosti od smrti nego njihovi vršnjaci koji izbjegavaju kafu, pokazala je američka studija sprovedena među 400.000 ljudi.

  • Prvi rođendan »Svjetlosti«

    N.N. - 18.05.2012 21:10
    Prvi rođendan  »Svjetlosti«

    BANJALUKA - Klinika "Svjetlost" je u junu 2011. godine, prije nešto manje od godinu, otvorena kao druga u lancu najpoznatijeg oftalmološkog brenda bivše Jugoslavije.

  • Antibiotici povećavaju rizik od iznenadne smrti

    Index.hr - 17.05.2012 14:40
    Antibiotici povećavaju rizik od iznenadne smrti

    Antibiotici široke upotrebe, koje se primjera radi daju za bronhitis i druge učestale infekcije, povećavaju rizik od iznenadne smrti uzrokovane srčanim problemima.

Ostale vijesti iz rubrike »

Newsletter

Registrujte se na besplatni newsletter.

Svako jutro najvažnije vijesti.

Upišite vašu e-mail adresu:

Delivered by FeedBurner

Postanite naš prijatelj

Pratite najnovije vijesti.