Naučnici konačno uspjeli da vrate vrijeme

Foto: N.N. | Naučnici konačno uspjeli da vrate vrijeme

Naučnici sa moskovskog Instituta za fiziku i tehnologiju, uz pomoć kolega iz Švajcarske i SAD, napravili su nešto što se protivi zakonima fizike. Oni su, pomoću kvantnog računara, uspjeli da promijene tok vremena.

Koristeći elektrone i principe kvantne mehanike, istraživači su uspeli da vrate vreme. Tačnije, ko god da je u tom trenutku posmatrao računar vidio bi događaje kao da se vreme vratilo nekoliko sekundi unazad.

Ne samo da bi ovo otkriće moglo da promijeni naše shvatanje i upotrebu kvantnih računara i kvantne mehanike, već i neke zakone fizike.

Iako je trenutna tehnika prilično komplikovana, istraživači se nadaju da bi ona s vremenom mogla da se poboljša i da postane pouzdanija i preciznija.

U istraživanju objavljenom u časopisu Sajantifik riports (Scientific Reports) navodi se da je za istraživanje korišćen IBM-ov kvantni kompjuer.

Vođa istraživanja doktor Gordi Lesovik je istakao da su on i njegov tim "vještački stvorili stanje koje se razvija u smjeru suprotnom od onoga u kome se kreće termodinamička strijela vremena".

Tokom eksperimenta istraživači su otkrili da, ako koriste samo dva kubita (qubit - sastavni deo kvantnog kompjutera), ostvaruju uspjeh u čak 85 odsto slučajeva. A kada dodaju još jedan kubit, pojavljuju se greške, pa procenat uspješnosti opada.

Naučnici se nadaju da će uspjeti da dorade algoritam kako bi mogli da obuhvate još više kubita i smanje broj grešaka, odnosno povećaju preciznost.