NASA objavila dosad najdetaljniju predstavu Mliječnog puta

VAŠINGTON - Američka svemirska agencija (NASA) objavila je dosad najdetaljniju predstavu Mliječnog puta.

Nazvana GLIMPSE360, panorama od 360 stepeni naše galaksije ima 20 gigapiksela, a realizovana je na osnovu dva miliona infracrvenih fotografija koje je proteklih deset godina snimio svemirski teleskop Spicer.

Prema pisanju časopisa "Nacionalna geografija", panoramski snimak pruža uvid u cjelovitu galaksiju i njen spljošten oblik sa dva dugačka kraka.

Po mišljenju astrofizičara, riječ je o dosad najpreciznijem i najdetaljnijem predstavljanju Mliječnog puta.

"Kada bismo htjeli da je otštampamo, bio bi nam potreban bilbord veličine fudbalskog stadiona 'Rouz Boul' (u Pasadeni). Umjesto toga, napravili smo sistem za digitalni pregled koji svako, uključujući i astronome, može da koristi", kazao je Robert Hart, stručnjak za slike u Spicer svemirskom naučnom centru, u Kaliforniji.

"Pogled pokriva svega tri odsto neba, ali obuhvata više od polovine svih zvijezda galaksije i više od 90 odsto prostora u kojima zvijezde nastaju", naveo je Hart.

U okviru svog "Projekta Mliječni put", NASA je pozvala ljubitelje astronomije da istražuju panoramu i identifikuju i katalogiraju neobične objekte.

Projekat je predstavljen na sajtu www.milkywayproject.org.