Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21
Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Američki satelit eksplodirao u orbiti

02.03.2015 15:58 - Srna

VAŠINGTON - Američka mornarica potvrdila je da se dogodila neobjašnjiva eksplozija njenog satelita, koja je ispunila Zemljinu orbitu potencijalno opasnim krhotinama.

• Treći izlazak kosmonauta u svemir

01.03.2015 15:55 - N.N.

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ astronauti Beri Vilmor i Teri Virts izašli su danas u svemir, treći put u nedjelju dana da bi postavili neophodnu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica.

• Otkrivena crna rupa 12 milijardi puta veća od Sunca

26.02.2015 15:35 - N.N.

Naučnici su otkrili crnu rupu koja ima 12 milijardi puta veću masu od Sunca i koja je nastala 900 miliona godina poslije Velikog praska.

• Šta to jedu astronauti?

25.02.2015 17:27 - Srna

NASA je uspjela da pošalje ljude na Mjesec, rovjere na Mars i brojne sonde u spoljni prsten Sunčevog sistema. Ispostavlja se da je hranjenje ljudi u svemiru možda i najzahtjevniji zadatak.

• Čeka nas najveće pomračenje Sunca u poslednjih 16 godina

25.02.2015 14:01 - N.N.

Pomračenje Sunca koje će blokirati oko 90 procenata sunčeve svjetlosti i biti vidljivo širom Evrope sledećeg mjeseca biće najveći događaj te vrste u poslednjih 16 godina

• Drugi izlazak kosmonauta u svemir

25.02.2015 13:49 - Srna

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ ponovo su danas izašli u svemir kako bi postavili neophodnu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica, saopštila je NASA.

• Kosmonauti u orbiti postavljaju novu opremu

21.02.2015 17:03 - Srna

VAŠINGTON - Dvojica članova posade Međunarodne svemirske stanice /MSS/ obavila su danas prvi od tri planirana izlaska u orbitu kako bi postavili novu opremu koja će u budućnosti omogućiti spajanja kosmičkih letjelica, saopštila je NASA.

• Spektakularan ples Mjeseca, Venere i Marsa

20.02.2015 19:54 - N.N.

SARAJEVO - Noćno nebo iznad Bosne i Hercegovine zemlje večeras je ukrašeno "susretom" Mjeseca, Venere i Marsa.

• Sutra »bliski susret« Mjeseca, Venere i Marsa

19.02.2015 17:34 - N.N.

U petak, 20. februara, sa prvim sumrakom dok noć pada, izađite napolje i pogledajte ka zapadnom dijelu neba.

• Misteriozna magla na Marsu zbunila naučnike

18.02.2015 13:19 - Agencije

Misteriozna izmaglica visoko iznad površine Marsa nameće naučnicima brojna pitanja. Veliki oblak su prvi put primijetili astronomi amateri 2012. godine, kada se dva puta pojavio.

• Meteor napravio spektakl na nebu

17.02.2015 14:44 - N.N.

Razne nijanse narandžaste, plave i bijele boje obasjale su nebo nad Novim Zelandom praćene serijom jakih eksplozija.

• Habl će trajati još pet godina

17.02.2015 14:35 - Srna

LONDON - Naučnici se nadaju da će svemirski teleskop "Habl" biti funkcionalan još najmanje pet godina, a možda i duže.

• Osvanula 3 sunca iznad Čeljabinska

17.02.2015 14:07 - Srna

ČELJABINSK - Iznad ruskog grada Čeljabinska osvanula su tri "sunca"?!

• Habl snimio svemirski smajli

17.02.2015 10:54 - Fena

VAŠINGTON - Teleskop Habl (Hubble) uočio je u svemiru "smješka" (smiley) kojeg su "stvorile" udaljene galaksije, objavile su američka svemirska agencija NASA i Evropska svemirska agencija ESA, koje upravljaju teleskopom koji kruži u niskoj zemljinoj orbiti.

• Ostalo 100 kandidata za put na Mars, među njima i Hrvat Marko