Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21
Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Uspješno lansirana Ruska raketa »Sojuz«

29.10.2014 11:27 - Fena

ASTANA - Ruska raketa "Sojuz 2.1a", koja nosi kosmički brod "Progres" uspješno je jutros lansirana s kosmodroma Bajkonur, saopštila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Raketa uništena zbog kvara

29.10.2014 08:37 - Srna

VAŠINGTON - Američka raketa "Antares", koja je upućena ka Međunarodnoj svemirskoj stanici /MSS/, eksplodirala je neposredno po uzlijetanju sa komercijalnog lansirnog centra u Virdžiniji.

• Čovječanstvo će nestati za 18 godina?

28.10.2014 12:54 - Srna

VAŠINGTON, MOSKVA - Veliki asteroid "2004 VD17" mogao bi da 1. maja 2032. godine udari u Zemlju i uništi čovječanstvo, a američki i ruski naučnici imaju različite prijedloge o tome kako spriječiti kataklizmu.

• NASA otkrila rupu na Suncu

27.10.2014 12:36 - N.N.

Rupu u obliku kvadrata na Suncu NASA je nedavno primijetila, ali stručnjaci ističu da ova pojava ne može da utiče na život ljudi na Zemlji.

• Zemlja neće biti tri dana u potpunom mraku

26.10.2014 14:14 - Agencije

NJUJORK - Već nekoliko dana internetom kruži upozorenje kako je NASA navodno potvrdila da će 21, 22 i 23 decembra ove godine Zemlja biti u potpunom mraku zbog najveće solarne erupcije u poslednjih pola vijeka.

• Lansiran eksperimentalni kineski lunarni orbiter

24.10.2014 11:02 - Srna

PEKING - Kina je danas lansirala eksperimentalni svemirski brod koji će kružiti oko Mjeseca i vratiti se na Zemlju u okviru priprema za prvo bespilotno slijetanje na površinu Mjeseca i povratak.

• Slijede tri dana mraka na Zemlji

23.10.2014 19:35 - N.N.

NASA je potvrdila tri dana potpunog mraka koji će uslijediti 21, 22, i 23.decembra ove godine!

• Kometa s mirisom pokvarenih jaja

23.10.2014 17:04 - Agencije

PARIZ - Pokvarena jaja, konjska mokraća, alkohol i gorki badem; to je mješavina mirisa koja se širi sa kometa, tvrde evropski naučnici.

• Kina lansirala istraživački satelit

20.10.2014 14:19 - Fena

PEKING - Kina je danas uspješno lansirala na zadatu orbitu istraživački satelit, javila je agencija Xinhua.

• Kometa Siding Spring prošla pored Marsa

20.10.2014 11:28 - Agencije

VAŠINGTON - Kometa C/2013 A1 (poznata pod imenom Siding Spring), veličine manje planine, prošla je u nedelju pored Marsa, što se događa jednom u milion godina.

• Fascinantni meteor prošao pored Marsa i leti prema Suncu

20.10.2014 09:11 - Fena

NJUJORK - Komet iz vanjskih dijelova Sunčeva sistema u nedjelju je napravio rijedak bliski prolaz pored Marsa gdje ga je pratila flota robotskih sondi.

• Rover Oportuniti pronašao krst na Marsu?

17.10.2014 10:15 - N.N.

Rover Oportuniti koji već dugi niz godina istražuje crvenu planetu Mars, prije neki dan je uslikao neobičnu zanimljivu fotografiju.

• Ljudi ne treba da idu na Mars

14.10.2014 12:58 - Srna

MASAČUSETS - Ljudi ne treba da idu na Mars, jer na toj planeti niko ne bi preživio duže od 68 dana - upozorava studija Masačusetskog instituta tehnologije /MIT/.

• Super tajfun juri prema Japanu

11.10.2014 08:33 - N.N.

Velike pojave kao što su oluje možemo cijeniti samo ukoliko ih pogledamo iz svemira, a upravo to je uradio astronaut Rid Vajsmen.

• Uskoro prvi let NASA-ine rakete za 21. vijek

10.10.2014 10:47 - Fena

HOUSTON - NASA-in Orion, "svemirski brod za 21. vijek" koji bi čovječanstvo trebao odvesti do Mjeseca i Marsa, uskoro će krenuti na svoj prvi let, koji je zakazan za 4. decembar ove godine.