Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21
Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Svađe, nesporazumi i kašnjenja

20.05.2015 14:31 - Agencije

Počevši od danas pa do 12. juna, Merkur je u retrogradnom hodu, što znacima pod njegovim uticajem donosi nevolje uglavnom u komunikaciji.

• Komunikacioni satelit »MeksSat-1« nestao nakon lansiranja

16.05.2015 11:17 - Srna

MOSKVA - Meksički komunikacioni satelit lansiran na ruskoj raketi tipa "Proton-M" najvjerovatnije je nestao nekoliko minuta po lansiranju, prenose ruski mediji.

• Džinovski asteroid sutra prolazi pored Zemlje

13.05.2015 13:21 - N.N.

Asteroid prečnika 1,3 kilometara sutra će se veoma približiti Zemlji, najavljuje Nasin Program za praćenje objekata blizu Zemlje.

• Ruska letjelica »Progres« pala iznad Pacifika

08.05.2015 23:11 - N.N.

Ruska letjelica "Progres 59" sagorjela je u Zemljinoj atmosferi devet dana nakon lansiranja, usljed obaranja zbog kvara, prenio je "Spejs".

• Evo kako izgleda zalazak Sunca na Marsu

08.05.2015 19:58 - N.N.

Rover "Kjuriositi" je 15. aprila poslao na Zemlju fotografije zalaska Sunca na Marsu.

• Ruska raketa noćas pada ka Zemlji

07.05.2015 20:24 - Agencije

Ruska teretna raketa "Progres" raspašće se u atmosferi Zemlje u noći između četvrka i petka, najavila je ruska svemirska agencija "Roskosmos".

• Rusi pripemaju novu sondu za Marsov satelit

04.05.2015 14:24 - Agencije

MOSKVA - Ruska savezna svemirska agencija Roskosmos planira da lansira novu sondu za ispitivanje tla na Marsovom satelitu Fobos, u skladu sa nacrtom ruskog novog svemirskog programa od 2016. do 2025. godine, koji je danas zvanično predstavljen.

• Robomajmun Čarli osvaja Mjesec

02.05.2015 21:20 - N.N.

BREMEN - Mjesec, bojno polje istraživačkih letjelica i rovera, uskoro će pohoditi i njemački robomajmun Čarli.

• Svemirsko zračenje šteti mozgu astronauta

02.05.2015 13:43 - Agencije

Zračenje kojem su izloženi astronauti na dugim putovanjima u svemiru, mogu da oštete njihov nervni sistem i dovedu do trajnog smanjenja kognitivnih sposobnosti, rezultati su najnovije naučne studije obavljene nad laboratorijskim miševima.

• Svemirska letjelica »Messenger« pala na Merkur

01.05.2015 22:08 - AA

ANKARA - Svemirska letjelica "Messenger" Američke svemirske agencije (NASA), koja je 2004. lansirana u atmosferu kako bi pratila planetu Merkur, nakon što joj je istekao vijek trajanja pala je na površinu ove planete, prenosi Anadolu Agency (AA).

• Do Mjeseca za samo par sati?

01.05.2015 20:11 - N.N.

Moguće je da je NASA uspješno testirala oblik svemirskog leta koji bi ljude mogao da prevozi do Mjeseca za samo nekoliko sati - i na kraju nas dovede do toga da putujemo brzinom gotovo jednakom brzini svjetlosti.

• Ruska svemirska letjelica pada prema Zemlji

29.04.2015 15:03 - Agencije

MOSKVA - Ruska svemirska ljetelica bez posade, koja snabdijeva Međunarodnu svemirsku stanicu, pada prema Zemlji naizgled bez ikakve kontrole, izjavio je jedan neimenovani ruski zvaničnik za agenciju AFP.

• Ruski teretni brod za snabdijevanje Svemirske stanice u opasnosti

29.04.2015 10:50 - Fena

MOSKVA - Ruski svemirski teretni brod "Progres", koji treba na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) dopremiti gorivo i hranu, u opasnosti je jer ima teškoća s prenosom podataka, rekle su u utorak ruske vlasti koje se ipak nadaju da će brod sutra pristati na ISS.