Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21
Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Pronađena velika građevina na Marsu?

27.11.2014 16:22 - N.N.

Ova fotografija, koju je snimila NASA, podgrijava sumnje da je riječ o objektu koji je neko izgradio na Crvenoj planeti, ali ga je tokom miliona godina prekrila svemirska prašina.

• Ljudski DNK preživio put u svemir

27.11.2014 14:13 - Fena

CIRIH - Naučnici koji su poslali mali dio DNK u svemir raketom izjavili su da su "potpuno iznenađeni" time što je više od pola uzorka ostalo netaknuto.

• Zemlju štiti misteriozni omotač kao iz SF filmova

27.11.2014 11:14 - N.N.

Nevidljivi štit koji se nalazi na visini od 11.600 kilometara odbija "elektrone ubice" koji mogu izazvati štetu na Zemljinoj površini, a naučnici za sada ne znaju kako je zaštitni sloj nastao.

• Rusi lansirali »ubicu satelita«?

25.11.2014 11:59 - Srna

MOSKVA - Zapadni vojni izvori tvrde da je Rusija vratila u kosmos "ubicu satelita", odnosno da je obnovila program od koga je odustala nakon završetka "Hladnog rata".

• Elon Musk gradi X - Wing rakete

25.11.2014 09:53 - N.N.

Milijarder Elon Musk odlučio je ovog vikenda preko Twittera otkriti dva velika projekta na kojima gradi njegova svemirska kompanija SpaceX.

• Svemirski brod Sojuz spustio se na ISS

24.11.2014 09:05 - Fena

VAŠINGTON - Ruski svemirski brod Sojuz, u kojem je prvi put u istoriji jedna Italijanka, spustio se u ponedjeljak bez poteškoća na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), saopštila je NASA.

• Espreso kafa i u svemiru

21.11.2014 10:20 - Agencije

Astronauti na Međunarodnoj kosmičkoj stanici uskoro će moći da uživaju u bogatoj aromi italijanske kafe zahvaljujući espreso mašini specijalno dizajniranoj za uslove u bestežinskom stanju.

• Novi udar asteroida u Rusiji?

19.11.2014 12:48 - N.N.

Veoma jaka narandžasta svjetlost obasjala je nebo u ruskoj regiji Sverdlovsk na Uralu.

• Za 100 dolara sačuvajte uspomene na Mjesecu

19.11.2014 12:29 - N.N.

Milioni ljudi širom svijeta dobijaju mogućnost da ostvare "besmrtnost", ali na Mjesecu.

• »File« pronašao organske molekule na kometi

19.11.2014 10:16 - Srna

LONDON - Sonda "File" pronašla je organske molekule na površini komete na koju se spustila prošle sedmice, ali naučnici još nisu saopštili o kojoj vrsti molekula je riječ.

• Moskva priprema Međunrodnu svemirsku stanicu

17.11.2014 09:21 - Srna

MOSKVA - Rusija će tokom 2017. godine početi da postavlja kosmičku stanicu u svemiru, koristeći module građene za Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/, rekao je izvor iz ruskih službi za istraživanje svemira, prenosi ruski dnevnik "Komersant".

• Nešto se čudno događa na Uranu

16.11.2014 10:03 - N.N.

Stručnjaci su godinama mislili da je sedma planeta Sunčevog sistema samo tihi džin, ali jedan astronom Univerziteta u Arizoni smatra da se mnogo toga više krije ispod njegove mirne površine.

• ESA: Čekajući novi signal sa komete...

15.11.2014 18:26 - Agencije

Naučnici Evropske svemirske agencije (ESA) čekaju signale sa robota-sonde File, prvog postavljene na jednu kometu, ali ne vjeruju da će komunikacija biti uspostavljena u skorije vrijeme, saopštio je danas šef misije ESA za kometu Paolo Feri.

• Gasi se sonda »File«

14.11.2014 21:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" trebalo bi da se ugasi oko ponoći zbog manjka energije, izjavio je Filip Godon, šef projekta "Rozeta" pri francuskom Nacionalnom centru za kosmička izučavanja u Tuluzu.

• Ima li života na drugim planetama?

14.11.2014 20:07 - VOCIE OF AMERICA

Decenijama traganje za životom na drugim planetama u svemiru znači osluškivanje signala koji bi mogli značiti da tamo negdje daleko ima, osim naše, i drugih naprednih civilizacija.