Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Kada umiru, crne rupe eksplodiraju i »pobijele«

24.07.2014 19:01 - Agencije

NJUJORK - Prema najnovijoj teoriji, crne rupe završavaju svoj kosmički život postajući "bijele rupe", koje se ponašaju na radikalno suprotan način od crnih - umjesto da usisavaju materiju, one je izbacuju.

• Najtužnija fotografija, sukob u Gazi vidljiv iz svemira

24.07.2014 17:32 - Agencije

BEOGRAD - Društvene mreže danas bruje zbog jedne fotografije, "najtužnije fotografije do sada", koju je snimio astronaut Međunarodne svemirske stanice Aleksander Gerst i tvitovao. Riječ je o fotografiji sukoba u Gazi.

• Progres se spojio sa orbitalnom stanicom

24.07.2014 12:23 - Srna

MOSKVA - Ruski teretni svemirski brod "progres M-24M" uspješno se spojio sa Međunarodnom svemirskom stanicom /MSS/ poslije lansiranja na raketi "sojuz-U" iz kosmodroma u Bajkonuru, saopštila je kontrola misije u blizini Moskve.

• Atomski sat farao ide u svemir 2016.

23.07.2014 13:17 - N.N.

Ultraprecizan atomski sat farao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016, objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• NASA garantuje da će pronaći vanzemaljski život

23.07.2014 13:08 - N.N.

Američka svemirska agencija NASA tvrdi kako će u idućih 20 godina pronaći vanzemaljski život, ali pretpostavlja kako će to biti izvan našeg Sunčanog sistema.

• Da li živimo u multiverzumu?

19.07.2014 18:07 - Agencije

TORONTO - Naš univerzum bi mogao da bude samo jedan u moru beskonačnog broja drugih univerzuma, tvrde naučnici koji se nadaju da će im novi eksperimenti pomoći da dokažu teoriju multiverzuma.

• Atomski sat Pharao ide u svemir 2016.

18.07.2014 10:41 - Fena

PARIZ - Ultraprecizan atomski sat Pharao, napravljen na način da u 300 miliona godina kasni samo jednu sekundu, isporučen je Evropskoj svemirskoj agenciji, a u Međunarodnu svemirsku postaju (ISS), od zemlje udaljenu oko 400 km, biće poslan 2016., objavio je Nacionalni centar za svemirska istraživanja (Cnes).

• Asteroid sa crnom piramidom leti prema Zemlji

14.07.2014 16:02 - N.N.

Kanadski satelit NEOSSat fotografisao je tajanstveni objekat na asteroidu 101955 (1999 RQ36).

• Lansirana prva raketa nosač »Angara«

09.07.2014 15:34 - N.N.

Sa kosmodroma Pleseck iz trećeg pokušaja lansirana je raketa nosač lake klase "Angara-1.2PP".

• Lansiran »Sojuz« sa sedam satelita

08.07.2014 19:40 - Srna

MOSKVA - Ruska raketa "Sojuz" sa sedam satelita lansirana je danas sa kosmodroma "Bajkonur" u Kazahstanu.

• NASA lansirala »lovca« na CO2

02.07.2014 15:45 - Agencije

LOS ANĐELES - Američka svemirska agencija (NASA) lansirala je danas svoj prvi satelit koji ima zadatak da u atmosferi mjeri koncentracije ugljen dioksida (CO2), gasa koji se smatra glavnim krivcem za stvaranje efekta staklene bašte i dovodi do globalnog zagrijavanja.

• NASA: Astronautima potrebno 12 tona hrane

30.06.2014 12:23 - Srna

PASADENA - Za prehranu šest astronauta tokom trogodišnje misije na Mars potrebno je oko 12 tona hrane - navodi NASA.

• NASA testirala leteći tanjir

29.06.2014 09:15 - Agencije

LOS ANÐELES - Američka svemirska agencija NASA lansirala je, s ostrva Kauai na Havajima, helijumski balon koji je nosio eksperimentalnu letjelicu sličnu letećem tanjiru, kako bi testirala tehnologiju koja bi se ubuduće koristila za slijetanje na Mars, saopštila je ta agencija.

• Lansiranje nove ruske rakete doživjelo neuspjeh

27.06.2014 20:03 - Agencije

MOSKVA - Prvo lansiranje nove svemirske ruske rakete, na čijem razvoju se radilo dvije decenije, danas je u posljednjem trenutku doživjelo neuspjeh.

• Otkriven dijamant veličine Zemlje u svemiru

25.06.2014 14:17 - N.N.

Astronomi su otkrili veoma hladnu i blijedu zvijezdu, veličine Zemlje.