Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

Srna - 22.08.2012 08:21
Otkriveno prvo oštećenje na Marsu

VAŠINGTON - NASA je saopštila da je uočila prvi problem na robotskom vozilu "Kjuriositi" na Marsu i da je riječ o oštećenju senzora za vjetar, što će umanjiti kvalitet pojedinih mjerenja.NASA naglašava da je oštećenje trajno, ali da neće spriječiti izvođenje planiranih eksperimenata.

Inženjeri su zaključili da je robot zadobio udarac od komada stijene, vjerovatno kada je aktivirao rakete za usporenje prilikom slijetanja, i su tada prekinute žice na senzoru za očitavanje podataka o vjetru sa jedne strane vozila.

Na roveru postoji još jedan ovakav senzor, ali će seda biti teže očitati pravac i brzinu vjetra. "Radimo na tome da funkcionalnost bude što je moguće veća", rekao je novinarima Havijer Gomez-Elvira, glavni istražitelj za pokvarene isntrumente.

Meteorološka stanica koja je ugrađena na "Kjuriositi" je španske proizvodnje i služi za mjerenje površinske temperature, vazdušnog pritiska i vlažnosti, brzine i pravca vjetra, kao i količine ultraljubičaste radijacije koja stiže do površine Marsa.

Inženjeri privode kraji testove sistema na vozilu poslije slijetanja prije dvije sedmice i pripremaju se za slanje komandi za prvu vožnju.

• Espreso kafa i u svemiru

21.11.2014 10:20 - Agencije

Astronauti na Međunarodnoj kosmičkoj stanici uskoro će moći da uživaju u bogatoj aromi italijanske kafe zahvaljujući espreso mašini specijalno dizajniranoj za uslove u bestežinskom stanju.

• Novi udar asteroida u Rusiji?

19.11.2014 12:48 - N.N.

Veoma jaka narandžasta svjetlost obasjala je nebo u ruskoj regiji Sverdlovsk na Uralu.

• Za 100 dolara sačuvajte uspomene na Mjesecu

19.11.2014 12:29 - N.N.

Milioni ljudi širom svijeta dobijaju mogućnost da ostvare "besmrtnost", ali na Mjesecu.

• »File« pronašao organske molekule na kometi

19.11.2014 10:16 - Srna

LONDON - Sonda "File" pronašla je organske molekule na površini komete na koju se spustila prošle sedmice, ali naučnici još nisu saopštili o kojoj vrsti molekula je riječ.

• Moskva priprema Međunrodnu svemirsku stanicu

17.11.2014 09:21 - Srna

MOSKVA - Rusija će tokom 2017. godine početi da postavlja kosmičku stanicu u svemiru, koristeći module građene za Međunarodnu svemirsku stanicu /MSS/, rekao je izvor iz ruskih službi za istraživanje svemira, prenosi ruski dnevnik "Komersant".

• Nešto se čudno događa na Uranu

16.11.2014 10:03 - N.N.

Stručnjaci su godinama mislili da je sedma planeta Sunčevog sistema samo tihi džin, ali jedan astronom Univerziteta u Arizoni smatra da se mnogo toga više krije ispod njegove mirne površine.

• ESA: Čekajući novi signal sa komete...

15.11.2014 18:26 - Agencije

Naučnici Evropske svemirske agencije (ESA) čekaju signale sa robota-sonde File, prvog postavljene na jednu kometu, ali ne vjeruju da će komunikacija biti uspostavljena u skorije vrijeme, saopštio je danas šef misije ESA za kometu Paolo Feri.

• Gasi se sonda »File«

14.11.2014 21:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" trebalo bi da se ugasi oko ponoći zbog manjka energije, izjavio je Filip Godon, šef projekta "Rozeta" pri francuskom Nacionalnom centru za kosmička izučavanja u Tuluzu.

• Ima li života na drugim planetama?

14.11.2014 20:07 - VOCIE OF AMERICA

Decenijama traganje za životom na drugim planetama u svemiru znači osluškivanje signala koji bi mogli značiti da tamo negdje daleko ima, osim naše, i drugih naprednih civilizacija.

• File počeo rizično bušenje na kometi

14.11.2014 15:49 - Srna

PARIZ - Sonda "File" počela je danas da buši površinu komete 67/P, ali postoji bojazan da će se njena baterija isprazniti za nekoliko sati i da rezultati analize materijala neće stići na Zemlju.

• Sonda može da se odvoji od komete

14.11.2014 14:47 - Srna

JEKATERINBURG - Ruski naučnici kažu da istraživačka sonda "File" može da se odvoji od komete 67P/Čurjumov-Gerasimenko u svakom trenutku, pošto nije pričvršćena za njenu površinu.

• Udar asteroida UR116 izazvao bi razaranja, ali ne i istrebljenje čovječanstva

14.11.2014 13:40 - Srna

MOSKVA - Asteroid "2014 UR116", koji je 20 puta veći od čeljabinskog meteora, u narednih 6 godina sigurno neće udariti u Zemlju, ali postoji mogućnost da prilikom približavanja Marsu i Veneri promijeni putanju prema našoj planeti.

• Baterije uslovljavaju rizičan manevar Filea na kometi

14.11.2014 11:40 - Srna

PARIZ - Naučnici koji kontrolišu sondu "File" na kometi 67P izjavili su da je došlo vrijeme da preduzmu rizične manevre zbog bojazni da bi baterija aparata mogla da se isprazni za nekoliko časova.

• Sonda ima probleme sa baterijom

13.11.2014 16:21 - Srna

PARIZ - Sonda "File" obavila je uspješno, iako problematično spuštanja na kometu i počela da šalje slike na Zemlju, ali postoje sumnje u rad njenih baterija, saopštila je kontrola misije.

• Sonda stabilna na kometi

13.11.2014 12:40 - Srna

PARIZ - Robotska sonda "File", koja je juče sletjela na kometu, sada je stabilna, pošto prethodno nije uspjela da se zakači za površinu svemirskog tijela.