Tajne koje krije Saturnov mjesec Titan

Foto: Ilustracija | Tajne koje krije Saturnov mjesec Titan

Saturnov najveći mjesec, Titan, jedini je poznati planetarni objekat u Sunčevom sistemu koji, poput Zemlje, ima stabilnu tečnost na površini.

Nova studija zasnovana na podacima koje je sakupila NASA letjelica Cassini otkriva da Titan, poput Zemlje, ima nivo mora. Nova otkrića prikazuju kako su naši svjetovi 'zastrašujuće slični' uprkos činjenici da su međusobno udaljeni oko 11,6 milijardi kilometara.

Veliko otkriće

Naučnici sa Univerziteta Cornell otkrili su da Titanova mora leže na određenoj nadmorskoj visini, kao što je to i slučaj sa zemaljskim okeanima. Varijacija među morima je, tvrde naučnici, oko 11 metara, zavisno o centru mase Titana, odnosno promjeni gravitacije zavisno o položaju mora'.

Manja jezera na Titanu stotinama su metara više nego mora, no prema NASA, takvom čemu možemo svjedočiti i na Zemlji. Najbolji primjer je jezero Titicaca - smješteno na 3,6 kilometara nadmorske visine.

Koja je razlika između zemaljskog i titanovog mora?

'Bitna razlike je u tome što su Titanova mora i jezera sastavljena od ugljikohidrata, a ne vode, dok korito mora i jezera čini debeli sloj organskih spojeva'

Prema najnovijem istraživanju nadmorska visina je strašno važna, s obzirom da su vodene površine Titana povezane ispod površine mjeseca, na sličan način na koji su podzemnim tunelima i pukotinama povezuju vodene površine na Zemlji. Ugljikovodici na Titanu putuju kroz porozne stijene kao što voda teče kroz Zemlju - što omogućuje obližnjim jezerima da međusobno 'komuniciraju' te tako dijele zajedničku nadmorsku visinu.

(tportal.hr)