Voda na Zemlju nije stigla sa komete?

Podaci prikupljeni tokom misije Rozeta ukazuju na to da teorija o tome da je voda na Zemlju stigla preko neke komete možda ipak "ne drži vodu".

Uzorci prikupljeni iz jednog komada leda sa komete 67P pokazuju da hemijski sastav pronađene vode razlikuje od one koja se nalazi na površini naše planete.

Naime, voda sa komete 67P sadrži tri puta veću koncentraciju vodonikovog izotopa deuterijuma u odnosu na vodu sa zemlje.

Autori studije objavljene u žurnalu "Nauka" navode da je vjerovatnije da Zemljina voda vodi porijeklo sa nekih asteroida.

Današnji asteoridi imaju ograničene količine vode i to je jasno, ali vjerovatno to nije oduvijek bio slučaj. Vjeruje se da su u najranijem periodu našeg solarnog sistema, prije 3,8 milijardi godina, asteroidi često padali na površinu Zemlje. Tada su mogli da imaju mnogo više vode nego danas, navodi se u studiji sa univerziteta u Bernu.

Vjeruje se da su okeani na našoj planeti vjerovatno mješavina mnogih stvari.

Inače, iako je robot File "zaspao" jer su mu se istrošile baterije, matična letjelica misije Rozeta i dalje obrađuje prikupljene podatke, a ukoliko File uspije da prikupi dovoljno solarne energije, instrument Ptolomej će nastaviti da prikuplja podatke.