Film i serije

U Banjaluci premijerno prikazan film "Lice Lafore"

BANJALUKA - Nakon filma "Djeca", koji je u svijet poslao jednu potresnu priču iz RS i uopšte s Balkana, film "Lica Lafore" Denisa Bojića, rađen u produkciji Radio-televizije Republike Srpske (RTRS), s premijerne projekcije iz velike sale Kulturnog centra Banski dvor emitovao je sličnu emociju.

Sličnost je u tome što i ovaj put Bojić kao nukleus priče uzima roditeljsku bol i borbu za svoju djecu, a razlika je što borba fizički i dalje traje. Film "Lica Lafore" prati, banjalučkoj javnosti dobro poznatu, lavovsku borbu porodice Gajić za svoju djecu, koja su oboljela od ove opake rijetke bolesti.

Porodica Gajić jedno dijete je izgubila, dok drugog i sve djece svijeta koja pate od ove bolesti ne želi da se odrekne. Koliko je interesovanje bilo za ovaj film govori podatak da velika sala Banskog dvora zajedno s balkonom nije mogla da primi sve zainteresovane, a koliko je teško pratiti radnju vidjelo se po tome da su mnogi u suzama film napuštali prije kraja projekcije.

Sa druge strane, koliko je ova priča bitna za cijeli svijet, reći će nam činjenice da je film sniman na tri jezika i u šest zemalja. Stoga je Draško Milinović, generalni direktor RTRS, kazao da je ovim filmom kuća na čijem je čelu prevazišla samu sebe.

"Mogu da kažem da ćemo se potruditi da ovaj film doživi što je moguće više projekcija i da učestvuje na što više festivala jer nam se čini da smo ovoga puta, odnosno Denis i njegova ekipa u produkciji RTRS, možda čak i neke granice pomjerili", kazao je Milinović. Osim njega, novinarima se po završetku projekcije obratio i autor filma.

"Ovo je globalna priča, prije svega, jer na svim meridijanima, u svim državama postoji isti problem, a to je problem rijetkih bolesti. U ovom slučaju pričamo o Lafori, ali rješenje Laforine bolesti jeste ne samo rješenje određenog dijela ne samo rijetkih bolesti, nego i masovnih bolesti, a to se potvrdilo i pokazalo kroz istraživački proces", kazao je Bojić, koji je, između ostalog, film snimao i u Torontu u jednoj od nastarijih dječjih klinika na svijetu. On je ključnim pitanjem filma postavio pronalazak lijeka za Lafori-nu i druge rijetke bolesti, a profesor Miansian iz Toronta je sa svojim timom na pragu ovog revolucionarnog otkrića i, kako je pojasnio Bojić, očekuje se da prvi pacijent primi terapiju 2018. godine.

"Neka komercijala i profitabilnost se nalaze na drugoj strani, a ne na ovoj, ali bez ovakvih akcija nema ljudskosti u nama i nema prepo-navanja nečeg mnogo važnijeg, a to je heroj-stvo koje postoji u ovom filmu, to je porodica Gajić koja je uspela stvarno da pokrene svet", kazao je poznati glumac Branislav Lečić, koji je takođe prisustvovao premijernoj projekciji filma u Banskom dvoru i koji je iza ovog projekta stao svojim imenom i prezimenom  potpisavši recenziju za film.