Vizuelna umjetnost

Aleksandar Bajunović: Moje slikarstvo prikazuje težak seoski život

BANJALUKA - Nagrada "Igor Belohlavek", koja je dodijeljena na 64. "Oktobarskom salonu" u Narodnom muzeju u Šapcu, otišla je u ruke umjetnika Aleksandra Bajunovića, studenta master studija, Smjer slikarstvo, u klasi prof. dr Borjane Mrđe, na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci.

Priznanje koje se dodjeljuje najboljem mladom umjetniku uručuje se na najstarijem salonu u Srbiji, koji ujedno predstavlja i najznačajniju manifestaciju za likovnu umjetnost u ovom dijelu Srbije. Od prispjelih 179 radova 124 autora, žiri je za ovu priliku odabrao 85 djela  78 umjetnika, a radove su ocjenjivale Dragana Kovačić, Ana Rakić i Željka Momirov.

"Inspiraciju za svoje slike pronalazim u ruralnim predelima, jer sam rodom iz jednog sela Badovinci u Srbiji, tako da moje slike preispituju patrijarhalni sistem i patrijarhalnu zaostavštinu u ruralnim sredinama. Ipak, najviše me inspiriše čovek, kojim se najviše i bavim na svojim slikama. Naročito mi je drago što sam ovu vrednu nagradu dobio u gradu Šapcu, gde sam završio srednju umetničku školu i gde je zapravo sve krenulo sa slikanjem", rekao je Bajunović za "Nezavisne".

U obrazloženju žirija piše da je uz Bajunovićev rad pod nazivom "Klanje pilića" estetika svakodnevnog, u kontekstu višeslojnog čitanja i dešifrovanja skrivenih značenja, uzdignuta na novi nivo koloritom, nadrealističkom atmosferom i začudnom tematikom.

"Svaka nagrada u našoj struci je značajna jer potvrđuje da smo na pravom putu, motiviše nas i služi kao potvrda da to što radite ipak je primećeno. Ipak, u mom stvaralaštvu nagrade nisu presudne da li ću se ja baviti slikarstvom ili ne.  Stvaram, a potvrde rada vremenom dolaze. Nagradu nisam očekivao, ali sam imao želju da se predstavim na tom salonu. Priznanje sam dobio za rad 'Klanje pilića', a sama slika je monumentalna, 210x160cm, rađena je klasičnom tehnikom ulja na platnu i kompozicija je malo komplikovanija", izjavio je Bajunović za naš list.

Kako kaže, Akademija umjetnosti Univerziteta u Banjaluci za njega predstavlja jednu značajnu životnu fazu, a pohvala za rad i podrške profesora ne manjka.

"Posebno bih izdvojio mog profesora Vesu Sovilja, kod kojeg sam bio četiri godine u klasi, i sada moju mentorku na master studijama prof. dr Bojanu Mrđu. Akademija je veoma bitna, posebno ta veza između profesora i učenika, pored, naravno, individualnih stvari. Imali smo mogućnost i ranije da učestvujemo na ovakvim takmičenjima", pojasnio je Bajunović.

Slikar je naglasio da kritičari njegov pravac definišu kombinacijom poentalističkog pravca i naivne umjetnosti, pošto se bavi prikazivanjem scena sa sela.

"Moje slikarstvo pre svega želi da pokaže taj jedan težak seoski život, ali isto tako prikazuje patrijarhalnu zaostavštinu takvog jednog sistema koji se zadržao samo u takvim krajevima", zaključio je Bajunović.