Film i serije

Marjanović: Na 28. SFF-u biće prikazano 235 filmova iz 62 zemlje

Uoči početka 28. Sarajevo film festivala (SFF), u kinu Meeting Point u Sarajevu danas je upriličeno druženje s predstavnicima medijim, te partnerima i pokroviteljima festivala među kojima su Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, Turistička zajednica Kantona Sarajevo te Općina Centar Sarajevo.

Prisutnima se obratio Jovan Marjanović, direktor Sarajevo film festivala.

"U ovogodišnjem programu publika ima priliku pogledati 235 filmova iz 62 zemlje u 19 programa, od čega 51 premijerno prikazani film iz naše regije u četiri takmičarske selekcije čini Sarajevo film festival najvećom prezentacijom kinematografija jugoistočne Evrope na svijetu. Raduje nas ponovni susret s publikom bez ograničenja, u punom kapacitetu i s gostima iz cijelog svijeta. Naša publika, gosti, bogat konferencijski program, masterclassovi sa Paulom Schraderom, Sergeiom Loznitsom, Rubenom Östlundom, Arijem Folmanom, Jasmilom Žbanić, Michelom Winterbottomom, prezentacija najboljih TV serija, pretpremijere i premijere regionalnih i domaćih naslova, projekcije u Mostaru i u drugim gradovima, Sarajevo film festival će učiniti jedinstvenim praznikom filmske i televizijske umjetnosti", rekao je Marjanović.

Dodao je i da će dan prije početka Festivala, 11. avgusta u Ljetnom kinu Coca-Cola u 20.30 biti prikazana radna verzija filma Jasmile Žbanić, uz besplatan ulaz i uz poziv svima da sudjeluju u završavanju ovog filma.

Kenan Magoda, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo kazao je da Sarajevo film festival tradicionalno predstavlja vrhunac turističke sezone u Kantonu Sarajevo, te da Turistička zajednica Kantona Sarajevo prepoznaje SFF kao nezaobilazan dio turističke ponude.

"Ponosni smo što smo dugogodišnji partner Sarajevo film festivala i partner nagrade Srce Sarajeva za najbolji igrani film. Zajedničkim radom i zalaganjem šaljemo sliku Sarajeva kao regionalnog filmskog i kulturnog centra i kao mjesta odlične zabave i izuzetnog gostoprimstva. Posebno nas raduju informacije koje imamo sa terena, a koje kažu da je za period održavanja Sarajevo film festivala većina smještajnih kapaciteta u potpunosti rezervisana, a prihod od turizma bilježi porast čak i u odnosu na rekordnu 2019. godinu", objasnio je Magoda.

Srđan Mandić, načelnik Općine Centar naveo je da su oni, pored finansijske, pružili i druge vidove podrške organizaciji ovog velikog kulturnog događaja. Općina Centar već drugu godinu zaredom pravi iskorak i u saradnji sa Udruženjem Obala Art Centar realizuje i kulturno-kreativnu manifestaciju Festival u Centru.

"Za organizaciju ovog događaja Općina Centar je iz budžeta izdvojila 50.000 maraka. Sarajevo film festival, kao i Festival u Centru, manifestacije su od posebnog značaja za Općnu Centar jer se najveći broj festivalskih aktivnosti realizira upravo na području ove lokalne zajednice. Projekat Festival u Centru realizovat će se za vrijeme održavanja Sarajevo film festivala, od 12. do 19. avgusta, na lokalitetu Radićeve ulice koja bi u budućem periodu trebala biti pretvorena u pješačku zonu. Za vrijeme trajanja festivala Radićeva ulica će biti zatvorena za saobraćaj u periodu od 18 sati do 1 sat iza ponoći. Festival u Centru je osmišljen po uzoru na street festivale umjetnosti, savremenih manufaktura i gastronomije, sa ciljem da se jača urbani identitet te da se radost i optimizam vrate na ulice Sarajeva. festivalske aktivnosti ujedno potiču turističku promociju lokaliteta te umrežavanje i ekonomsku podršku malim preduzetnicima i lokalnim proizvođačima. Festivalske aktivnosti će biti organizirane na način da ne ometaju stanare okolnih stambenih zgrada u Radićevoj ulici", kazao Mandić.

Samir Avdić, ministar kulture i sporta Kantona Sarajevo, naveo je da je Sarajevo film festival jedan od najprominentnijih filmskih festivala u Evropi i važna kulturna manifestacija, ne samo za profesionalce iz filmske industrije nego za sve one koji imaju poveznicu s njom.

"Najveće zvijezde filma posjećuju naš Sarajevo film festival, ali i desetine hiljada gostiju i ljubitelja filma iz cijelog svijeta, kojima, siguran sam, Sarajevo ostaje u najljepšem sjećanju. Sarajevo kao kulturni, sportski centar i turistička destinacija, za vrijeme trajanja festivala tradicionalno stavlja na raspolaganje sve svoje resurse, sve s ciljem stvaranja dobre festivalske atmosfere u našem gradu, ugodnog boravka učesnika i gostiju festivala te brojnih domaćih i stranih gostiju, ljubitelja filmske umjetnosti. To čini Ministarstvo kulture i sporta, ali i druga resorna ministarstva, kao i Skupština Kantona Sarajevo, koja također svesrdno podržava feestival. Ponosni smo na izmjene i dopune Zakona o filmskoj djelatnosti koje je Skupština usvojila krajem protekle godine, a koje se tiču poticaja za proizvodnju audio-vizuelnih djela", ispričao je Avdić.

Sarajevo film festival u petak, 12. avgusta otvara film "Trougao tuge" Rubena Estlunda, dobitnika Zlatne palme na festivalu u Kanu i ovogodišnjeg dobitnika "Počasnog Srca Sarajeva".