Bjelance jajeta kao "alat" za proizvodnju energije

Foto: N.N. | Bjelance jajeta kao "alat" za proizvodnju energije

TOKIO - Japanski naučnik i profesor na Gradskom univerzitetu u Osaki Jusuke Jamada izjavio je da je njegov tim otkrio način unapređivanja proizvodnje energije bez ugljenika, uz pomoć proteina iz bjelanca jajeta.

On je rekao da je njegov tim uspio da iskoristi bjelance kao "alat" za proizvodnju vodonika, koji je moćan izvor čiste električne energije.

"Novi metod nas približava našem konačnom cilju, a to je proizvodenja vodonika od vode", rekao je Jamada agenciji AFP i dodao da ovo otkriće postavlja temelj za čistu proizvodnju vodonika u budućnosti.

U reakciji sa kiseonikom, vodonik proizvodi električnu energiju, otpuštajući tokom procesa samo vodu i toplotu.

Vodonik se trenutno masovno proizvodi uz upotrebu prirodnog gasa ili fosilnog goriva, čije su emisije štetne.

Jamada je objasnio da se vodonik može proizvesti u laboratorijama, bez fosilnih goriva, a naučnici su tradicionalno to radili izazivanjem posebne interakcije u molekulima tečnosti.

Molekuli koji se slobodno kreću i koji su nasumično raspoređeni, kao i čestice u tečnosti, mogu da se umiješaju u proces proizvodnje vodonika i naučnici već dugo traže način da ih imobilizuju.

Jamadin tim je upotrebio protein pronađen u jajetu koji pomaže stvaranju kristala sa velikim brojem malih rupa, kako bi se uhvatile ove čestice.

Vodeće svjetske kompanije vide vodonik kao ultimativno čistu energiju za napajanje bilo čega u budućnosti, od automobila do zgrada sa kancelarijama, a odustaju od fosilnih goriva koja uzrokuju globalno zagrijavanje.