Krvna grupa A najizloženija, 0 najzaštićenija od virusa korona

Foto: N.N. | Krvna grupa A najizloženija, 0 najzaštićenija od virusa korona

PEKING - Preliminarno naučno istraživanje u Kini pokazuje da su osobe sa nultom krvnom grupom najmanje izložene riziku obolijevanja od virusa korona, a najrizičniji su oni sa krvnom grupom tipa A.

Otkako je krenula pandemija virusa korona, naučnici pokušavaju da shvate zašto virus neke ljude ozbiljno pogađa, a neke jedva da "okrzne".

Simptomi zaraze kreću se od gotovo nikakvih tegoba ili par dana kašljanja, pa do akutnog respiratornog distresnog sindroma, koji može biti i fatalan.

Naučnici su zato počeli da analiziraju genetiku krvnih grupa.

Genetičar Peng Džordž Vang i njegove kolege sa kineskog Južnog Univerziteta za nauku i tehnologiju (Southern University of Science and Technology) objavili su rezultate studije, koja još nije sasvim verifikovana, a u kojoj je upoređivana zastupljenost krvnih grupa među 2.173 zaražena pacijenta.

Pokazalo se da je krvna grupa A povezana sa većim rizikom od zaraze virusom korona, a nulta sa najmanjim, prenosi portal "Sajentifik Ameriken".

Epidemija SARS-a takođe je ukazala na slične rezultate.

Krvne grupe imaju dvije različite vrste molekula saharida /šećer/ na površini crvenih krvnih ćelija. Jedna odgovara grupi A, a druga grupi B.

Svaku vrstu molekula proizvodi enzim čiji gen postoji u dva oblika /jedan za tip A, a drugi za tip B/. Treća varijanta gena kodira neaktivni enzim - nulta.

Osoba koja ima varijante A i B enzima ima krvnu grupu AB.

Svaki saharid A ili B, može funkcionisati kao antigen i pokrenuti stvaranje antitijela. U sistemu krvnih grupa, nulta je najbogatija antitijelima.

Ipak, postavlja se i pitanje brojnosti populacije sa određenom krvnom grupom. u Vuhanu veliki dio stanovnika ima krvnu grupu A, pa najveći broj zaraženih ima taj tip krvne grupe.

Raspodjela krvnih grupa populacije u Vuhanu je takva da 31 odsto populacije ima krvnu grupu A, 34 odsto nultu, 24 odsto B, a ostali AB.

Zaraženi virusom korona u Vuhanu imali su sličnu raspodjelu krvnih grupa: 38 odsto imalo je krvnu grupu A, 26 odsto B, te 25 nultu.

Slični podaci zabilježeni su i u Šendženu.