Naučnici stvorili hibrid čovjeka i kokoške

Foto: Ilustracija | Naučnici stvorili hibrid čovjeka i kokoške

Nakon ovce i svinje, kokoška je postala treća životinje čije su ćelije kombinovane sa ljudskim.

Naučnici sa Univerzitete "Rokfeler" u Njujorku uspjeli su da stvore fetus koji se sastoji od ljudskih i kokošijih ćelija.

Istraživači se nadaju da će presađivanjem ljudskih ćelija u kokošiji fetus uspjeti da steknu nova saznanja o transformaciji ćelija u fetus.

Nova otkrića mogla bi da otvore put brojnim tretmanima za različite vrste poremećaja u razvoju.

Naučnici već znaju da od matičnih ćelija embriona mogu da nastanu bilo kakve ćelije, od koštanih i nervnih, do plućnih i ćelija jetre.

Oni takođe znaju da posebne grupe ćelija, koja se može naći u embrionima vodozemaca i riba, ima ključnu ulogu u obrazovanju njihovih ranih razvojnih struktura.

Ove grupe, nazvane "organizatori", emituju molekulske signale koji ćelijama govore da treba da rastu i određuju na koji način treba da se razvijaju.

Kada se "organizatori" premjeste iz jednog embriona u drugi, podstiču embrion na stvaranje još jednog kičmenog stuba i centralnog nervnog sistema, sa sve mozgom i kičmenom moždinom.

S obzirom na to da su eksperimenti na ljudskim embrionima ograničeni etičkim principima, naučnici nisu mogli da znaju da li organizatori postoje kod ljudi jer se dozvoljeni vremenski period za eksperimentisanje završava negdje u vreme početka formiranja organizatorskih ćelija.

Kako bi uspjeli da pronađu odgovor na ovo pitanje, naučnici na čelu sa doktorom Alijem Brivanlouom ugradili su ljudske matične ćelije u pileći embrion.

Čim su se smjestile u novog domaćine, ove ćelije su počele da stvaraju teren za drugu kičmu i nervni sistem, što je bio očigledan znak da postoje i ljudski organizatori.

Uprkos pozitivnim rezultatima, mnogi su ovaj eksperiment ocijenili "bolesnim" i "bizarnim", piše Dejli mejl.

Istraživanje je objavljeno u magazinu Nejčer.

(b92)