Naučnici tvrde da je prekomjerna tjelesna težina posljedica genetike

Foto: N.N. | Naučnici tvrde da je prekomjerna tjelesna težina posljedica genetike

Rezultati studije koju je proveo tim istraživača s Univerziteta Cambridge pokazali su da geni u velikoj mjeri utječu na tjelesnu težinu.

Tim istraživača s Univerziteta na Cambridgeu želio je otkriti razlog zbog kojeg, bez obzira na isti ili sličan način života, neki ljudi uspjevaju ostati mršavi, a neki konstantno dobijaju na težini.

Nekoliko faktora, kao što su visokokalorična hrana i nedostatak vježbanja i fizičke aktivnosti, posljednjih nekoliko godina pridonose porastu gojaznosti, no istraživači ističu da postoji značajna varijaciji u težini unutar populacije koja dijeli sličan ili isti način života.

Prethodne studije o blizancima pokazale su da su na njihovu različitu tjelesnu težinu utjecali njihovi geni. Osim toga, ranije je utvrđeno da geni mogu utjecati na pojavu pretilosti u mladosti te značajno utjecati na prekomjernu tjelesnu težinu.

Međutim, većina ranijih istraživanja bila je usredotočena na ljude s prekomjernom tjelesnom težinom. Kako bi napravili balans, istraživači s Univerziteta Cambridge istraživanje je radio sa 2.000 osoba koje nemaju problem s prekomjernom tjelesnom težinom i koje nemaju nikakvih poremećaja u prehrani. Osobe koje su učestvovale u ovom istraživanju dale su uzorak pljuvačke kako bi omogućile DNK analizu i odgovorili na pitanja o svom općem zdravlju i načinu života.

Nakon toga su istraživači uporedili njihove nalaze s nalazima 14.000 drugih dobrovoljnih učesnika istraživanja, među kojima je bilo skoro 2.000 osoba s prekomjernom tjelesnom težinom i više od 10.000 osoba s normalnom tjelesnom težinom. Rezultati koji su objavljeni u časopisu PLOS Genetics pokazali su nekoliko uobičajenih genetskih varijanti za koje je već poznato da igraju ulogu u pretilosti. No, osim toga otkriveno je da geni u velikoj mjeri utječu na tjelesnu težinu te da određuju da li će neko imati problema s prekomjernom težinom.

Istraživači ističu da su rezultati ovog istraživanja veoma važni za razumijevanje pretilosti i suzbijanje predrasuda, poput lijenosti i nedostatka vježbanja, koje imamo o osobama s prekomjernom tjelesnom težinom.

"Najlakše je kritikovati ljude zbog prekomjerne tjelesne težine. Nauka pokazuje da su stvari mnogo složenije, jer imamo mnogo manje utjecaja na svoju tjelesnu težinu nego što ljudei inače misle", rekao je profesor Sadaf Farooqi koji je vodio ovo istraživanje.

(Klix)