Nevjerovatno otkriće: Kinezi pronašli više hiljada rijetkih fosila

Foto: AO SUN | Nevjerovatno otkriće: Kinezi pronašli više hiljada rijetkih fosila

​Hiljade "začuđujuće očuvanih fosila" pronađeno je na obali jedne rijeke na zapadu Kine, kažu naučnici.

Paleontolozi su otkiće nazvali "nevjerovatnim", jer više od polovine fosila pripada do sada nepoznatim vrstama.

Procjenjuje se da su fosili stari oko 518 miliona godina. Ovo je jedno od rijetkih otkrića fosila sa očuvanim mekim tkivima - poput očiju, kože i unutrašnjih organa.

Fosili su pronađeni u blizini rijeke Danšui, u Hubei provinciji , na zapadu zemlje.

Ovi fosili biće "veoma bažan izvor podataka u izučavanju porjekla živih bića", rekao je za BBC jedan od istraživača, profesor Zingliang Džang.

Detalji o istraživanju objavljeni su u magazinu Nauka (Science) u petak.

Vjeruje se da su mnoga stvorenja očuvana u mulju

Otkriće je veoma značajno jer su "većina stvorenja organizmi od mekog tkiva, koji obično nemaju nikakve šanse da budu fosilizovani", Robert Gejns, geolog koji je učestvovao u istraživanju, napisao je u odgovoru za BBC.

Fosili uglavnom pripadaju životinjama koje u svom telu imaju čvrste dijelove, jer se dijelovi poput kostiju teže raspadaju.

Meko tkivo fosila najvjerovatnije je očuvano zbog oluje tokom koje su stvorenja "vrlo brzo bila zakopana u sediment", kaže profesor Džang.

Pronalazak fosila meduza i morskih korala su među najznačajnijima za naučnike - Gejns kaže da nikada nije vidio "bilo šta slično".

"Njihov broj i raznovrsnost zaista ostavljaju bez daha", kaže Gejns.

Paleontološkinja Alison Deli, koja nije učestvovala u studiji, ali je napisala prateću analizu za magazin Nauka, rekla je za BBC program Nauka u akciji da je ovo otkiće jedno od najvažnijih u posljednjih 100 godina.