Objašnjeno mistično plavo svjetlo od prije tri godine na nebu

Foto: Screenshot/YouTube/Ilustracija | Objašnjeno mistično plavo svjetlo od prije tri godine na nebu

Naučnici kažu da su konačno pronašli objašnjenje za mistično plavo svjetlo koje je došlo iz dubokog svemira prije tri godine.

Astronomi su 2018. godine bili zapanjeni kada su vidjeli svjetli, plavi bljesak koji je došao iz udaljene spiralne galaksije, udaljene oko 200 miliona svjetlosnih godina, prenio je "Independent".

Otkriće događaja poznatog kao AT2018 dogodilo se u junu 2018. godine, a viđeno je iz opservatorije na Havajima, koja je brzo poslala globalnu poruku ostalima da pogledaju kroz svoje teleskope u određenom pravcu.

Naučnici su tada vidjeli bljesak koji je 100 puta sjajniji od supernove, najsvjetlije eksplozije koju je čovječanstvo ikada vidjelo.

Djelovalo je da je supernova, ali je bilo mnogo svjetlije i brže nego u sličnim događajima.

Naučnici su se mučili da objasne pojavu, koja je postala poznata kao brzi plavi optički prelaz (FBOT), ali bez objašnjenja kako se dogodio.

Dalja otkrića su činila događaj samo zbunjujućim.

Naučnici su utvrdili da se sastojala ne samo od bljeska svjetlosti, već i od pulsiranja i moćih iks zraka, sa stotinama miliona pulsiranja koji su vodili do samog izvora.

Pulsiranja su se ponavljala redovno, na svake 4,4 milisekunde, tokom 60 dana.

Naučnici su iskoristili ta pulsiranja da izračunaju da iks zraci moraju biti široki ne više od 1.000 kilometara i da imaju masu manju od 800 sunaca.

To je ukazivalo da je riječ o nečemu kompaktnom, kao što je mala crna rupa ili neutronska zvijezda.

Djeluje da se mistično svjetlo dogodilo u vrijeme kada je zvijezda umirala, dok se urišala i tada se rodila "beba" crna rupa ili neutronska stara.

To je počelo da "jede" materiju oko sebe, gutajući zvijezdu, ispuštajući jake talase energije.

Ovo je zaključak prezentovan u časopisu "Nejčr Astronomi".

"Vjerovatno smo otkrili rođenje čvrstog objekta u supernovi. Ovo se dešava u normalnim supernovama, ali dosad to nismo vidjeli jer je vrlo haotičan proces. Mislimo da ovi novi dokazi otvaraju mogućnost za pronalazak 'bebe' crne rupe ili 'bebe' neutronske zvijezde", rekao je glavni autor članka Diraj Pašam, istraživač na Institutu za tehonologiju Masačusets u Kembridžu.