Pratite nas na Google news

Otkrili tumor kod dinosaurusa koji je živio prije 76 miliona godina

Foto: Pixabay/Ilustracija | Naučnici otkrili tumor kod dinosaurusa koji je živio prije 76 miliona godina
N.N.

Grupa naučnika sa kanadskog univerziteta "McMaster" i Kraljevskog muzeja Ontario pronašli su tumor na kosti lista noge kod dinosaurusa centrozaurusa, koji je živio prije 76 miliona godina.

Informaciju je saopštio portal "Eurekalert" koji je naveo istraživanja objavljena u časopisu "Lancet Oncology", prenosi Sputnjik.

"Do sada nismo mogli da dijagnostikujemo agresivnu formu raka kod dinosaurusa, bila je potrebna medicinska ekspertiza i mnogo analiza... Ovdje imamo, prvi put, rak kostiju u poodmaklom stadijumu kod dinosaurusa koji je živio prije 76 miliona godina. To je uznemiravajuće", kaže jedan od naučnika Mark Krouter.

Kost, koju su pronašli 1989. godine u provinciji Alberta, čuvala se u muzeju Kraljevskog tirolskog paleontološkog muzeja. Naučnici su prvobitno posumnjali u dijagnozu, koja je navodila da se nalaze neobične izrasline i povrede, kao i tragovi zaraslog preloma. Na osnovu kompjuterske tomografije, analize kostiju na ćelijskom nivou, trodimenzionalnom rekonstrukcijom i upoređivanjem kako rak kostiju nastaje kod ljudi, naučnici su dokazali da je dinosaurus patio od osteosarkoma.

"Rak je vjerovatno ostavio velike posljedice na dinosaurusa... i činio ga veoma ranjivim. Vjerovatno mu je život u stadu omogućio zaštitu kako bi ovaj biljojed mogao duže da živi", rekao je naučnik Devid Evans.

"Pronalaženje veza među bolestima savremenog čovjeka i bolestima iz prošlosti će pomoći naučnicima da shvate evoluciju i genetiku različitih oboljenja", navodi portal.

Na kraju saopštenja se navodi da dinosaurus najvjerovatnije nije umro zbog bolesti, već usljed velike poplave.