Otkrivena nova vrsta dinosaura: "Bili su brzi"

Foto: Pexels/Ilustracija | Otkrivena nova vrsta dinosaura: "Bili su brzi"

Brazilski naučnici juče su objavili otkriće nove vrste dinosaura, brze životinje koja je živjela u pustinji tokom razdoblja rane krede, a identifikovana je prema otiscima stopala.

Nova vrsta, nazvana Farlowichnus rapidus, bila je mala životinja mesožderka visoka oko 60-90 cm, prema znanstvenicima.

Otkriće je objavljeno u naučnom časopisu Cretaceous Research.

"Prema velikoj udaljenosti između pronađenih otisaka stopala, moguće je zaključiti da se radilo o vrlo brzom dinosaurusu koji je trčao preko drevnih dina", stoji u saopštenju.

Razdoblje rane krede trajalo je od 145 do 100 miliona godina prije nove ere. Fosilizovane"staze" dinosaura, kako ih naučnici nazivaju, prvi je pronašao 1980-ih italijanski sveštenik i paleontolog Giuseppe Leonardi u gradu Araraquari u državi Sao Paulo.

Leonardi je brazilskom Muzeju nauke o Zemlji 1984. poklonio jedan od uzoraka otisaka stopala, pronađenih u takozvanoj formaciji Botucatu, grupi stijena formiranoj od drevne pustinje dina. Otisci stopala razlikuju se od svih drugih poznatih otisaka dinosaura, rekao je paleontolog Rafael Costa.