Pronađen najstariji predak čovjeka (FOTO)

Naučnici su otkrili najstarijeg pretka čovjeka i mnogih drugih živih stvorenja.

Oni su pronašli fosilizovane tragove 540 miliona godina starog stvorenja i to “izuzetno dobro očuvane”.

Mikroskopska morska životinja najraniji je korak na stazi evolucije koji je doveo do pojave prvih riba i naposlijetku čovjeka.

Detalji o ovom otkriću u centralnoj Kini objavljeni su u časopisu “Nature”.

Istraživački tim kaže da je Saccorhytus najprimitivniji primjer kategorije deuterostomija, pretka širokog spektra živih stvorenja, uključujući i kičmenjake.

Saccorhytus je bio dugačak svega jedan milimetar i živeo je između čestica pijeska na morskom dnu.

Studiju su sproveli stručnjaci iz Kine, Velike Britanije i Njemačke, a među njima je bio profesor Sajmon Konvej Moris sa Univerziteta u Kembridžu.

“Golim okom, fosili koje smo proučavali izgledali su kao crna zrnca pijeska, ali pod mikroskopom su ‘oživjela’”, rekao je Konvej Moris za BBC.

“Smatramo da su ove deuterostomije primitivni početak mnogih živih bića, uključujući i ljude. Sve deuterostomije imale su zajedničkog pretka, a mislimo da je riječ o Saccorhytusu”.

Ovo stvorenje bilo je prekriveno tankom, relativno fleksibilnom kožom i mišićima, a smatra se da su se kretali migoljenjem, baš kao i crvi.

Istraživači kažu da su njihova najizraženija karakteristika ogromna usta kroz koja su “usisavali” čestice hrane.

(B92)