Prvi direktni dokaz postojanja neandertalaca na teritoriji Srbije

Foto: Ilustracija | Prvi direktni dokaz postojanja neandertalaca na teritoriji Srbije
Beta

Srpsko-kanadski tim utvrdio je prvi nalaz prisustva neandertalaca na teritoriji Srbije, a otkriće je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu "Journal of Human Evolution", saopštio je Filozofski fakultet u Beogradu.

"Gornji kutnjak iz pećine Pešturina u Jelašničkoj klisuri predstavlja prvi pouzdano identifikovani fosil neandertalca sa teritorije Srbije. Rezultati detaljne analize ovog fosila objavljeni su danas u časopisu 'Journal of Human Evolution'", kaže se u saopštenju.

Rezultate je saopštio međunarodni naučni tim koji čine Predrag Radović iz Narodnog muzeja u Kraljevu, Džošua Lindal i prof. Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu (Kanada), i profesor Dušan Mihailović sa Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Neandertalci su naseljavali Evropu i deo Azije u periodu između 400 i 40.000 godina prije sadašnjosti. Genetičke studije objavljene tokom posljednjih desetak godina pokazale su da su se neandertalci ukrštali sa anatomski modernim homo sapiensom.

Prisustvo neandertalaca na teritoriji Srbije još odranije je pretpostavljano na osnovu ostataka materijalne kulture, a nalaz iz Pešturine predstavlja prvi direktni dokaz tog prisustva, navedeno je u saopštenju.

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Molimo vas da vaša iskustva i zapažanja prilikom korištenja aplikacije za komentarisanje podijelite sa nama.

Pošaljite komentar