U Kini pronađena nova vrsta dinosaurusa

Foto: Ilustracija | U Kini pronađena nova vrsta dinosaurusa

Prema pisanju CNN-a, kineski naučnici otkrili su novu vrstu letećih dinosaurusa koji su svojim izgledom podsjećali na šišmiša.

Ovo otkriće baca jedno sasvim novo svjetlo na proces kako su se dinosaurusi razvili u ptice.

Fosilni ostaci ove neobične vrste dinosaura pronađeni su u Liaoningu, na sjeveroistoku Kine, 2017. godine i najprije su zbunili Min Vanga, kineskog paleontologa i glavnog autora studije objavljene ove sedmice u kojoj opisuje ovu vrstu. Vang je ove leteće dinosaure nazvao Ambopteryx longibrachium.

Međutim, daljnja istraživanja su pokazala da je to ustvari sitni dinosaur terapod s jedinstvenim prednjim udovima i membranskim krilima.

Fosil star 163 miliona godina drugi je u istoriji koji pokazuje dinosaurusa s krilima nalik na šišmiša, iako je ta osobina vidljiva u praistorijskim letećim vjevericama, šišmišima i pterosaurama (letećim gmizavcima). Jedini dinosaurus sa sličnim osobinama bio je Yiqi, koji je opisan 2015. godine.

Naime, Yiqi i Ambopteryx pripadaju maloj porodici dinosaurusa nazvanih scansoriopterygids. Kina je bila na čelu mnogih otkrića novih vrsta dinosaura, posebno kroz pernate fosile koji su pokazali direktnu vezu između dinosaura i ptica.

(Klix.ba)