Vrsta praistorijskog lenjivca otkrivena u Meksiku

Foto: Ilustracija | Vrsta praistorijskog lenjivca otkrivena u Meksiku

Meksički naučnici su naveli da su pronašli fosilizovane ostatke do sad nepoznate vrste džinovskog lenjivca.

Ostaci su stari oko 10.000 godina a životinja je uginula na dnu duboke jame.

Fosil iz doba pleistocena je otkriven 2010. ali se nalazio toliko duboko u vodom ispunjenoj jami da su istraživači mogli tek malo po malo da saznaju o čemu se radi, naveo je Nacionalni institut za antropologiju i istoriju.

Do sada je iz vode izvađena lobanja, vilica i dijelovi kičme, rebara, kandži i drugih kostiju. Ostatak skeleta je na dubini od oko 50 metara ispod vode.

Naučnici planiraju da do kraja godine izvade cijelio skelet da bi nastavili istraživanje, uključujući i procenu o kolikoj životinji se radi.

"Sklapaće dijelove kao slagalicu", naveo je portparol Instituta Arturo Mendes.

Budući da je kostur gotovo cijeli, naučnici vjeruju da je lenjivac "upao u jamu kada je bila suva ili je u njoj bilo veoma malo vode na dnu".

Vrstu su nazvali šibalbaoniks oviceps i dali mu nadimak "Lonac".

Početne analize govore da je lenjivac živio između 8.647 i 8.305 godine prije nove ere, u periodu kada su razne vrste džinovskih stvorenja naseljavale Zemlju.

Meksiko je poznat po brojnim erozivnim jamama, zvanim "senote", koje su često ispunjene odozgo osvetljenim smaragdnim ili tirkiznim vodama.

Područje na kome je lenjivac pronadjen, među plažama poluostrva Jukatan, dom je za neke od najvećih podzemnih pećinskih kompleksa na Zemlji, te je veoma popularno među ljubiteljima pećina iz cijelog svijeta.