Potvrđena još jedna genetski modifikovana trudnoća u Kini

Foto: Tanjug/AP | Potvrđena još jedna genetski modifikovana trudnoća u Kini
Srna

Naučnik koji tvrdi da je kreirao prve genetski modifikovane bebe suočiće se sa policijskom istragom u Kini, javili su danas državni mediji, a vlasti su potvrdile da je još jedna žena ostala u drugom stanju u okviru ovog eksperimenta.

He Ćiankuji šokirao je naučnu zajednicu prošle godine objavom da je uspješno izmijenio gene dvije bliznakinje rođene u novembru da bi spriječio da se zaraze virusom HIV.

On je rekao na forumu o ljudskom genomu u Hong Kongu da potencijalno postoji još jedna trudnoća u kojoj učestvuje drugi par.

Istragom je potvrđeno postojanje druge majke i da je ta žena još trudna, javila je zvanična agencija Sinhua.

Ova žena i djevojčice iz prve trudnoće biće stavljene pod medicinski nadzor, rekao je jedan istražitelj.

Istragom je utvrđeno da je He "falsifikovao papire o etičkoj ocjeni" i "namjerno izbjegao superviziju", dodaje se u izvještaju.

Istražitelji su rekli da je naučnik "jurio za ličnom slavom" i koristio "sredstva koja je sam sakupio" za ovaj eksperiment.

Za ovo istraživanje prijavilo se dobrovoljno 18 parova koje su činili HIV pozitivni očevi i HIV negativne majke, a jedan par kasnije je odustao, podsjeća AFP.

Detalji ovog eksperimenta, koji nije nezavisno verifikovan, dočekani su kritikama iz globalne naučne zajednice, a kineske vlasti su naredile da He obustavi svoj rad nekoliko dana nakon što ga je objavio.

Komentare na ovu vijest mogu postaviti samo prijavljeni čitaoci.

Molimo vas da vaša iskustva i zapažanja prilikom korištenja aplikacije za komentarisanje podijelite sa nama.

Pošaljite komentar