Japanci uspjeli snimiti sudar dvije galaksije

Foto: N.N. | Japanci uspjeli snimiti sudar dvije galaksije

Pretpostavlja se da se radi o najranijem primjeru sudara galaksija koji se desio prije čak 13 milijardi godina.

Astronomi su nedavno uspjeli snimiti i pogledati bliski susret dvije galaksije. Iako sam fenomen nije nešto neobično, okolnosti vezane uz njegov nastanak jesu.

Naime, s obzirom da se sudar desio na velikoj udaljenost od Zemlje, svjetlo koje je doputovalo do nas staro je 13 milijardi godina. Drugim riječima, ovaj prizor je zapravo pogled u daleku prošlost našeg kosmosa.

B14-65666 nekad se smatrao samo hrpom zvijezda, ali nova promatranja koja je sproveo naučni tim sa univerziteta Vaseda u Tokiju imaju dokaz da je 'hrpa zvijezda' zapravo rezultat susreta i spajanja dviju galaksija.

Naučni tim je predvođen Takujom Hašimotom za otkriće je iskoristio nove podatke koje je sakupila ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) kako bi otkrili najraniji primjer spajanja dviju galaksija.

Kosmički objekt trenutno ima masu 770 miliona puta veću od našeg sunca.

(tportal.hr)