Na samo jednoj slici sada možete vidjeti cijeli univerzum (VIDEO)

Koncept cijelog poznatog, vidljivog univerzuma sa Sunčevim sistemom u središtu jedan umjetnik uspio je da prikaže na samo jednoj slici.

Sunčev sistem okružuju unutrašnje i spoljašnje planete, Kajperov pojas, zvijezda Alfa Kentauri, Persejev krak, galaksija Mliječni put, galaksija Andromeda i druge obližnje galaksije, kosmička mreža, kosmičko mikrotalasno zračenje i nevidljiva plazma proizvedena prilikom Velikog praska na samom obodu.

Prikaz je djelo muzičara i umjetnika Pabla Karlosa Budasija, a zasnovan je na logaritamskim mapama univerzuma koje su napravili naučnici Univerziteta u Prinstonu, kao i na fotografijama koje je stvorila NASA na osnovu posmatranja putem teleskopa i rovera.

Prinstonski tim, predvođen astronomima Dž. Ričardom Gotom i Marijem Jurićem, napravio je logaritamsku mapu univerzuma na osnovu podataka prikupljenih u okviru projekta Sloan Digital Sky Survey: više od 15 godina prikupljani su podaci pomoću širokougaonog optičkog teleskopa od 2,5 metara Opservatorije Apač-Point u Novom Meksiku, da bi na osnovu njih naučnici napravili najdetaljnije trodimenzionalne mape univerzuma u istoriji, uključujući i spektre više od tri miliona astronomskih objekata. Tim iz Prinstona obavio je mape još 2005. u časopisu "Astrophysical Journal".

Iako su izuzetno korisne, na njima baš i nema bogzna šta da se vidi, pa je Pablo Karlos Budasi odlučio da ih učini privlačnijim. On je došao na ideju da ih pretvori u ogroman krug dok je pravio heksaflagone za sina. Heksaflagoni su papirni poligoni sa varljivim brojem lica - vjerovatno ste ih pravili kao djeca, a da niste znali njihovo pravo ime.

“Dok sam crtao heksaflagone za rođendansku proslavu moga sina, počeo sam da crtam centralne prikaze kosmosa i Sunčevog sistema”, izjavio je Budasi za “Tech Insider”.

“Toga dana se rodila ideja logaritamskog prikaza i u narednih nekoliko dana uspio sam da ga sklopim pomoću fotošopa, koristeći slike NASA i strukture koje sam sam napravio”.

Video prikazuje galaksiju Mliječni put u relaciji prema 100.000 susjednih galaksija: