Saturnov mjesec se udaljava brže nego što se mislilo

Foto: Ilustracija | Saturnov mjesec se udaljava brže nego što se mislilo

Mada se čini da se u svemiru stvari odvijaju jako sporo, planete se ipak udaljavaju od Sunca, a većina prirodnih satelita se udaljava od planeta oko kojih kruže.

Tako se, na primjer, satelit Titan pomera od Saturna čak 100 puta brže nego što su naučnici predvidjeli.

Šta ovo otkriće znači?

Ovo otkriće ukazuje na to da se Titan formirao mnogo bliže Saturnu nego što su naučnici prvobitno mislili, a da se kasnije premjestio na 1,2 miliona kilometara od planete.

"Ranija istraživanja predviđala su da će se mjeseci poput Titana ili Kaliste formirati na udaljenosti sličnoj onoj na kojoj ih sada vidimo", rekao je teorijski astrofizičar Džim Fuler, sa Univerziteta u Kaliforniji, piše "Sajens alert".

Mjesec naše planete udaljava se od Zemlje oko 3,82 cm godišnje.

Naučnici su smatrali da će se Titan udaljavati oko 0,1 cm godišnje od Saturna, međutim, u pitanju je rastojanje 100 puta veće - 11 cm. Ovo bi moglo da znači kako će naučnici ponovo preispitati čak i ono što znaju o mjesecu planete zemlje, jer je očigledno da su greške moguće.

(B92)