Kuća i vrt

Čokolada snižava krvni pritisak

Čokolada snižava krvni pritisak
Čokolada snižava krvni pritisak
N.N.

Novo istraživanje naučnika pokazuje da samo jedna kockica čokolade ima jednak efekat na krvni pritisak kao i polusatno vježbanje.

Efekat čokolade na osobe koje pate od visokog krvnog pritiska je takav da bi mogao smanjiti rizik od infarkta za čak 20 odsto u periodu od pet godina.

Čokolada, posebno crna, sadrži flavanole, koji prirodno šire krvne sudove u tijelu. To omogućuje da krv kroz njih lakše prolazi i da se krvni pritisak snizi.

"Ne treba vam uvijek lijek da biste snizili krvni pritisak. Postoje namirnice koje vam mogu pomoći u tome", rekla je doktorka Karin Rid s Univerziteta Adelaide.

Jedan od deset bolesnika ne može, ni uz pomoć lijekova, kontrolisati svoje stanje ili ne podnosi lijekove, a upravo stotine hiljada ljudi doživotno moraju uzimati lijekove kako bi smanjili rizik od bolesti srca, infarkta i otkazivanja bubrega.

Doktorka Rid i njeni saradnici su uporedili rezultate 15 drugih istraživanja vezanih uz čokoladu i kakao, provedenih od 1955. do 2009. godine, koja su uključivala stotine ljudi.

Zaključili su da čokolada osobama s hipertenzijom može sniziti krvni pritisak za pet odsto, a kod osoba s normalnim krvnim pritiskom čokolada nema ovaj efekat.

"Biće potrebno još istraživanja kako bi se saznalo koliko je čokolade potrebno kako bi se postigao bolji efekat", rekla je Ridova, čije je istraživanje objavljeno u magazinu "BMC Medicine".

Čokolada se i u prošlosti pokazala kao zdrava. Istraživači su dokazali da ljudi, koji pojedu bar jedan red čokolade sedmično, imaju 22 odsto manje šanse da pretrpe infarkt.

Najčitanije