Književnost

Osvrt na knjigu Branka Perića "Tvoj nas uzdiže stih" posvećenu Dušku Trifunoviću

BANJALUKA - Knjiga Branka Perića "Tvoj nas uzdiže stih", u kojoj više desetina autora govori i piše o Dušku Trifunoviću, predstavlja zaista vrijedno svjedočanstvo o djelu pisca koji je u književnosti zauzeo značajno mjesto i ušao u pamćenje mnogih ljubitelja poezije i muzike.

Imao je Duško Trifunović svoje obožavaoce, prijatelje, vozove, ali i - svoje sudbonosne dječake, pjesnike mlađe od sebe, kojima je pomagao da sigurnijim korakom zakorače u izazovni svijet književnosti. One, od kojih su se neki već svrstali u klasike, s kojima se šezdesetih godina prošlog vijeka družio na Sutjesci i drugdje, ukoričio je u knjigu simboličkog naslova "Sudbonosni dječaci".

Branko Perić, pravnik po profesiji, pripovjedač, romanopisac i kolumnista po vokaciji, ovih dana oglasio se još jednom obimnom publikacijom o Trifunoviću, dostojnim pisanim spomenikom umjetniku koji i poslije smrti živi u pamćenju onih koji ga vole, naročito u uspomenama svojih "sudbonosnih dječaka". Banjalučka "Besjeda" i novosadski "Prometej" upravo su objavili knjigu "Tvoj nas uzdiže stih (Posthumno o Dušku Trifunoviću)". Poslije poetičkog priređivačevog proslova, na bezmalo 400 stranica, čitaocu se nudi bogata trpeza sjećanja i pamćena u četiri smisleno oblikovana poglavlja.

U prvom poglavlju, naslovljenom "O djelu i pjesniku", vrlo zanimljive, nadahnute tekstove prilažu (pobrojani po redoslijedu uvrštavanja u knjigu): Pero Zubac, Stevan Tontić, Miloš Zubac, Nenad Grujičić, Miljenko Jergović, Muharem Bazdulj, Đorđe Latinović, Mirko Marjanović, Valerijan Žujo, Bogica Mijatović, Ivan Vrljić, Nenad Novaković, Mensur Osmanović, Brano Likić, Branko Perić, Dragan Bursać i Darko Trifunović.

Pjesnik je bio i inspiracija pjesnicima. Tako o Dušku ili za Duška, u poglavlju "Opjevani pjesnik", pjesme su napisali, a Perić uvrstio u knjigu: Izet Sarajlić, Pero Zubac, Ljubivoje Ršumović, Dragan Radulović, Mošo Odalović, Jovan Ćirilov, Ranko Pavlović, Anđelko Anušić, Željka Avrić, Boris Lazić, Branko Stevanović, Slobodan Ristović, Ranko Risojević, Predrag Bjelošević, Ranko Preradović, Stevka Kozić Preradović, Vid Vicko Vukelić, Aćim Todorović, Vlasta Mladenović, Jovanka Stojčinović Nikolić, Dara Sekulić i Marijana Petronić.

"Na pjesnikovom tragu" naslov je trećeg poglavlja u kome nalazimo vrlo zanimljive priloge, objavljene uglavnom u štampanim medijima, ili izjave onih koji su besjedili o Dušku, pisali prigodne tekstove i slično, koje potpisuju: Branko Perić, Radomir Uljarević, Slobodan Vuković, Savo Petrović, Sead Fetahagić, Predrag Finci, Mensur Osmović i Slavko Bubalo.

Branko Perić se pobrinuo da nađe kraće odlomke iz intervjua, besjeda na promocijama Duškovih djela i drugdje koje je objavio u poglavlju "Fragmenti", gdje čitamo zapažanja: Dare Sekulić, Ibrahima Kajana, Jovana Zivlaka, Milana Nenadića, Zorana Paunovića, Jasne Šamić,

Muharema Bazdulja, Abdulaha Sidrana, Branka Pražića i Moše Odalovića.

Knjiga se završava kritičkim tekstom Mladena Vasiljevića "Stojićev toplo-hladni entuzijazam".

Veliki trud je uložio Branko Perić da čitaocu ponudi zanimljivu knjigu o Dušku Trifunoviću. Pohvale svakako zaslužuju i izdavači - "Besjeda" i "Prometej".