Ovako je izgledao prvi cvijet?

Foto: Ilustracija | Ovako je izgledao prvi cvijet?

Evolutivno porijeklo cvijeća jedna je od najvećih misterija u nauci.

Svi današnji cvjetovi potiču od jednog zajedničkog pretka koji je na Zemlji cvjetao prije 250 do 140 miliona godina, kada je planeta bila znatno toplija i bogatija kiseonikom. Zbog krhke strukture cvijeća, nijedan fosil cvijeta iz tog perioda do sada nije pronađen.

Ipak, naučnici su u okviru najnovijeg istraživanja prvi put uspjeli da otkriju kako je moglo da izgleda prvo cvijeće na Zemlji. Umjesto da se oslanjaju na fosile, oni su pažljivo analizirali i uporedili karakteristike više od 800 današnjih vrsta.

Zaključeno je da je prvi cvijet najvjerovatnije ličio na savremenu magnoliju. Imao je mnoštvo nediferenciranih latica, raspoređenih u koncenričnim krugovima.

U njegovoj sredini nalazilo se nekoliko redova reproduktivnih organa, uključujući prašnike i tučke, što ukazuje na njegov hermafroditski karakter.

Naučnici objašnjavaju da je riječ o izuzetno korisnoj osobini kada je u pitanju kolonizacija novih sredina, s obzirom na to da jedna jedinka može samu sebe da oplodi, i tako se uspješno razmnoži.

Istraživanje je objavljeno u magazinu Nature Communications.

(B92)