Okolina

Ljudska buka ometa veliki broj životinjskih vrsta

Foto: N.N. | Ljudska buka ometa veliki broj životinjskih vrsta

Ljudska buka ozbiljno pogađa mnoge životinjske vrste i otežava im život, pokazuje naučno istraživanje.

Buka je postala veliki svjetski zagađivač i ometa mnoge vrste vodozemaca, zglavkara, ptica, riba, sisara, mekušaca i gmizavaca, navode naučnici sa Kraljevskog univerziteta u Belfastu.

U radu objavljenom u časopisu "Rojal sosajetis bajolodži leters" (Royal Society's Biology Letters) istaknuto je da ljudska buka preovladava - od prevoznih sredstava i industrije u gusto naseljenim urbanim područjima, preko aviona koji prelijeću.

Tu su i propeleri brodova za koje se vjeruje da ometaju ultrazvučnu komunikaciju kitova i da mogu igrati ulogu u njihovom masovnom nasukanju, jer dezorijentisane životinje gube osjećaj smjera.

Analizom niza ranijih pojedinačnih studija, naučnici su došli do zaključka da buka utiče na većinu vrsta - raspon pogođenih životinjskih vrsta obuhvata sve: od malenih insekata do velikih morskih sisara poput kitova.

U studiji je navedeno da reakcija životinjskog svijeta na buku čovječanstva nije jednoznačna.

Ljudska buka ometa ultrazvučne sisteme detekcije koje koriste šišmiši u potrazi za insektima, što im otežava lov, ali istovremeno, pomaže lovini.

Zagađenje ljudskom bukom i reakcija životinjskog svijeta moraju se posmatrati u kontekstu ekosistema, smatraju naučnici.