Ajnštajn je bio u pravu: Planete mogu da iskrive vrijeme i prostor

Foto: Pixabay | Ajnštajn je bio u pravu: Planete mogu da iskrive vrijeme i prostor

Eksperiment naučnika koji je trajao 20 godina, potvrdio je predviđanje teorije relativiteta Alberta Ajnštajna.

Astronomi su posmatrali kako kretanje udaljenog sistema zvijezda demonstrira efekte "povlačenja okvira", što se događa kada se nebeska tijela pomjeraju u okviru tzv. svemirskog vremena, odnosno prostor-vrijeme dimenzija spojenih u jednu.

To je zaključak dvadesetogodišnje studije i dokazuje teoriju tačnom, čitavih sto godina nakon što je prvi put predložena, potvrđujući i predviđanje Alberta Ajnštajna.

Povlačenje okvira je primijećeno na Zemlji, gdje su sateliti pregledali gravitaciono polje naše planete dok se okreće. Ali efekat je vrlo mali, teško je izmheriti i teško je ispitati.

Masivniji predmeti, poput neutronskih zvijezda ili bijelih patuljaka, daju naučnicima šansu da ispitaju fenomen u mnogo većoj mjeri.

Ideju da rotirajuća tijela mogu da vuku prostor i vrijeme za sobom prvi su predložili austrijski matematičari Jozef Lense i Hans Tiring, tri godine nakon što je Ajnštajn objavio svoju opštu teoriju relativiteta, piše Independent.

(B92.net)