Četvoro astronauta napustilo svemirsku stanicu

Foto: NASA | Četvoro astronauta napustilo svemirsku stanicu

Nakon otprilike šest mjeseci u svemiru i nekoliko odgođenih odlazaka, dvoje američkih astronauta, jedna ruska astronautkinja i jedan japanski astronaut napustili su Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS) u kapsuli kompanije SpaceX za privatne svemirske letove Elona Muska, objavila je NASA.

Kapsula s četvoro svemirskih putnika odvojila se od ISS-a, objavila je američka svemirska agencija, a na Zemlju bi trebali naveče.

Napuštanje ISS-a s članovima Posade 5, koju čine astronautkinja NASA Nicole Aunapu Mann, njezin kolega Josh Cassada te japanski astronaut Koichi Wakata i ruska kosmonautkinja Ana Kikina, dosad je više puta odgađano zbog vremenskih uslova. Prvobitno su trebali krenuti prije nekoliko dana.

Kapsula s Posadom 5 lansirana je u oktobru iz Cape Canaverala. Bilo je to prvo zajedničko lansiranje NASA astronauta i ruskog kosmonauta s američkog tla od početka ruskog rata protiv Ukrajine prije više od godinu dana, prenosi Index.

Na ISS-u ostaju ruski kosmonauti Sergej Prokopjev i Dmitrij Petelin, kao i NASA astronaut Frank Rubio te članovi Posade 6, koji su tamo stigli prije samo nekoliko dana. Tu posadu čine Amerikanci Stephen Bowen i Warren Hoburg, Rus Andrej Fedjajev i Emiraćanin Sultan al-Niyadi.