Drevni vulkani na Marsu možda kriju tajnu o Zemlji

Foto: Pixnio | Drevni vulkani na Marsu možda kriju tajnu o Zemlji

​Prema novom istraživanju, u svojoj prošlosti, Mars je bio pun vulkana, što bi moglo biti slično stanju Zemlje prije formiranja tektonskih ploča prije otprilike tri milijarde godina. Tim naučnika predvođen Josepom Mihalskim s Univerziteta u Hong Kongu analizirao je tragove vulkanske aktivnosti u regiji Eridanije na južnoj hemisferi Marsa koristeći podatke dobijene iz više orbitera.

Zemlja ima koru s kontinentalnim pločama koje plutaju na vrhu plašta, dok Mars obično ima samo jednu ploču. To znači da su vulkani na Marsu vjerovatno bili masivni i eksplozivni, poput Olympus Monsa, vulkana čija je veličina stotinu puta veća od najvećeg vulkana na Zemlji, Mauna Loa na Havajima, piše "Science Alert".

Zbog nedostatka tektonskih ploča poput onih na Zemlji, Marsovi vulkani nisu imali načina da otpuste pritisak, što je rezultiralo izgradnjom ogromnih vulkana. Mihalski i njegove kolege identifikovali su četiri različite vrste vulkana u regiji Eridanije, koji su vjerovatno nastali prije otprilike 3.5 milijarde godina.

Ova istraživanja pružaju uvid u geološku istoriju Marsa i mogu nam pomoći u boljem razumijevanju razvoja kora naše planete. Ova studija sugeriše da bi u regiji Eridanije moglo biti još mnogo vulkana, što pruža paralelu s ranom Zemljom, kada je većinu površine prekrivao okean i kada su se dogodili najraniji oblici života.

"Zapanjujuće je razmišljati o razmjerima aktivnosti u ovoj regiji. Vidjeti pejzaž Marsa oblikovan ovim procesima i sačuvan u stazi pruža nam izvrsnu priliku da detaljnije istražimo evoluciju planetarnog krajolika", rekao je autor studije i planetarni geolog s Instituta za planetarne nauke, Aster Kovart.

Studija, objavljena u časopisu "Nature Astronomy", otvara nova pitanja o evoluciji površine Marsa i pruža zanimljive uvide u planetarnu geologiju.