"Džejms Veb" pronalazi kiseonik u dalekom svemiru

Foto: Pixabay | "Džejms Veb" pronalazi kiseonik u dalekom svemiru

Naučnici će ubuduće, sem uočavanja planeta iz drugih galaksija i sunčevih sistema, moći da otkriju da li na nekoj od njih ima kiseonika potrebnog za formiranje života.

Američka NASA pronašla je novi način detektovanja kiseonika na udaljenim planetama, koji bi mogao pomoći u otkrivanju vanzemaljskog života.

Ovu tehniku mogao bi da koristi NASA svemirski teleskop "Džejms Veb", navodi britanski list "Indipendent".

Jedan od mogućih znakova života na drugim planetama jeste postojanje kiseonika u njegovoj atmosferi.

Na Zemlji se kiseonik stvara kada živi organizmi pretvaraju sunčevu svjetlost u hemijsku energiju.

Naučnici se nadaju da bi im nova tehnika mogla omogućiti da uoče isti signal koji dolazi sa drugih planeta, te na taj način uoče planete koje bi mogle biti mjesto za vanzemaljski život.

List "Nejčer astronomi" precizira da će NASA teleskopu biti omogućeno da otkrije jedan od signala koji dolaze iz molekula kiseonika kada se sudaraju jedni sa drugima.

Kada se to desi, onda molekuli blokiraju određeni dio infracrvenog spektra, a novi će teleskop to moći da uoči i pruži trag o atmosferi dalekih svjetova.

Do sada se vjerovalo da kiseonik na drugim planetama nije moguće detektovati teleskopom.

Naučnici objašnjavaju da samo uočavanje kiseonika na nekoj planeti nije garancija da tamo ima života.

NASA misija za lov na planete TESS nedavno je pronašla prvi potencijalno naseljivi egzoplanet veličine Zemlje, koji kruži oko zvijezde koja je oko 100 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje.

Otkriće je objavljeno tokom sastanka Američkog astronomskog društva u ponedjeljak u Honoluluu.

Ta planeta je dio multiplanetarnog sistema "TOI 700", male patuljaste zvijezde "M" u sazviježđu "Dorado".

Planeta ima samo 40 odsto mase Zemlje, poznata je kao "TOI 700 d" i jedna je od tri koji orbitiraju oko svoje zvijezde. Nalazi se na pravoj udaljenosti od svog sunca i mogla bi sadržavati tekuću vodu na površini u naseljivoj zoni zvijezde.

Astronomi su svoje otkriće potvrdili pomoću NASA svemirskog teleskopa "Spicer".