Mask otkrio kada će ljudska misija sletjeti na Mars

Foto: N.N. | Ilon Mask: Ljudska misija sletjeće na Mars 2029.

Direktor "SpaceX"-a Ilon Mask otkrio je da bi prva ljudska misija na Mars trebala biti izvedena 2029. godine. Tačnije, ljudi bi na Crvenu planetu uz pomoć rakete Starship trebali sletjeti te godine.

Put do Marsa bi, prema Masku, imao nekoliko koraka. Prvo bi se Starshipom posada i oprema dovela u orbitu gdje se brod puni gorivom te u jednom trenu nastavlja sedmomjesečno putovanje do Marsa, prenio je "Independent".

Poznati tehno milijarder donedavno je vjerovao da će prve misije na Mars stići već 2024. ili 2026. godine, ali nije sve išlo po planu.

Jedna od "kočnica" bila je i tužba Džefa Bezosa i njegove kompanije "Blue Origin" koji su NASA-u i "SpaceX" odveli na sud zbog "nepoštene dodjele sredstava za izradu letjelica na Mjesec".

Uprkos svim nedaćama, kojima je doprinijela i kriza u Ukrajini, "SpaceX" je ostvario više dostigunća u izradi višeplanetarne rakete koja može prenositi ljude i teret - spojivši primarnu letjelicu na buster Super Heavy.

Starship će spajanjem na buster u orbitu moći dostavljati do 150 tona tereta, što ga čini najmoćnijom raketom ikada.

Prvi orbitalni test za Starship najavljen je za naredni mjesec kad će iz Starbasea putovati sat i po do cilja smještenog u blizini obale Havaja.

Najveći problem kod Starshipa je obezbijediti mogućnost višestrukog korištenja kojeg Mask smatra fundamentalnim korakom pri transformisanju čovječanstva u višeplanetarnu vrstu.

Pojašnjavajući značaj mogućnosti višestrukog korištenja letjelica Mask je tokom jednog događaja nedavno upitao: "Koliko bi koštale avionske karte da avioni ne mogu letjeti više puta?" Naglasio je da bi, ukoliko bi se to postiglo sa svemirskim letjelicama, letovi kasnije koštali svega par miliona dolara, što je opisao kao "vrlo jeftino".

Podsjećamo, konačni cilj je do 2050. uspostaviti trajnu koloniju na Marsu uz uslov da ljudske misije krenu prije 2030.