Inteligentni vanzemaljci će ličiti na ljude

Foto: N.N. | Inteligentni vanzemaljci će ličiti na ljude

Novo naučno istraživanje koje je sproveo tim biologa sa Oksforda pokazuje da bi inteligentni vanzemaljci mogli biti vrlo slični ljudima fizički.

U studiji objavljenoj u časopisu "Internešnel žurnal of astrobiolodži"

(International Journal of Astrobiology) tim biologa navodi da teorija prirodne selekcije omogućava predviđanja koja neće zavisiti od toga zasniva li se život negdje na silicijumu, a ne na ugljeniku, kao na Zemlji.

Oni smatraju da nije važno toliko ni da li će negdje život kodirati ksenonukleinska kiselina umjesto dezoksiribonukleinske kiseline, te da li će živa bića udisati nešto drugo, a ne kiseonik.

Procjenjuje se da u Mliječnom putu ima najmanje 100 milijardi planeta, od kojih bi oko 20 odsto oko svojih zvijezda moglo kružiti u zoni Zlatokose, u kojoj nije ni previše hladno ni previše toplo za postojanje vode u tekućem stanju, a, prema tome, i života poznatog ljudima.

Kada bi se život razvio na malom djelu takvih planeta, "na manje od jedan odsto", još uvijek bi u relativno bliskom susjedstvu Zemlje bilo na desetine hiljada svjetova.

Biolozi vjeruju da će inteligentni vanzemaljci biti sličniji ljudima nego što se obično očekuje.

"Još uvijek ne možemo reći da li će vanzemaljci hodati na dvije noge ni da li će imati velike zelene oči", navode naučnici.

Oni predviđaju da su vanzemaljci prošli kroz velike fiziološke tranzicije, uz kakve je nastala i složenost organizama na Zemlji.