Naučnici: Mi ih tražimo, a oni nas već gledaju

Foto: Pixabay/Ilustracija | Mi ih tražimo, a oni nas već gledaju

Dok svjetski naučnici pokušavaju da pronađu vanzemaljski život, treba imati na umu da i vanzemaljci možda pokušavaju da pronađu nas, piše naučni portal Spejs pozivajući se na najnoviju studiju u kojoj se navodi da su naučnici otkrili oko 1.000 okolnih zvijezda nedaleko od zemlje najvjerovatnije postavljenih za proučavanje života na zemlji.

"Ukoliko postoje posmatrači koji nas traže sa planeta oko ovih zvijezda, bili bi u stanju da vide znake života na našoj Plavoj planeti. Neke od tih najsvjetlijih zvijezda možemo da vidimo noću bez dvogleda ili teleskopa", rekla je vođa istraživanja Lisa Kalteneger, profesorka astronomije na Univerzitetu Kornel.

Astronomi su do sada otkrili više od 4.000 egzoplaneta pomoću "tranzitnog metoda", kojim se registruje mali pad u sjajnosti neke zvijezde svaki put kada je planete zaklone dok kruže oko nje, a ta strategija otkrivanja veoma je uspješna, što je dokazao svemirski teleskop "Kepler" i primjenjuje je i njegov nasljednik TEŠ.

Uskoro, istraživači će moći i da skeniraju atmosfere bližih planeta za znakove života, a ta potraga biće jedan od zadataka Nasinog 9,8 milijardi dolara vrijednog svemirskog teleskopa "Džejms Veb", koji treba da bude lansiran naredne godine.

U Novoj studiji Kaltenegerova i koautor Džošua Peper sa Univerziteta Lihaj razmotrili su drugačije stanovište - da smo mi zapravo predmet posmatranja, a ne posmatrači.

Naučnici su do sada detaljno pregledali podatke TEŠ-a i identifikovali sve zvijezde na udaljenosti od 100 parseka (326 svjetlosnih godina), koje su u ravni s ekliptičnom putanjom Zemlje oko Sunca, jer je takva pozicija potrebna da bi Zemlju mogli da identifikuju pomoću "tranzitne metode".

Tim istraživanjem došli su do broja od 1.004 zvijezde slične našem Suncu koje se nalaze u centralnoj fazi svoje evolucije, odnosno vrše fuziju vodonika u helijum u svojim jezgrima.

Od toga, 508 od tih 1.004 zvijezde garantuju najmanje desetočasovno posmatranje Zemljinog tranzita preko lica Sunca, navode Kaltenegerova i Peper u novoj studiji.

Ipak, naučnici ne znaju koliko planeta kruži oko 1.004 sunca koja su obilježila Kalteneger i Peper, a kamoli koliko od ovih sistema ugošćuje svjetove koji mogu biti pogodni za život kakav poznajemo.

Kako se navodi, ti brojevi bi trebalo da budu u jasnijem fokusu dok lovci na egzoplanete poput TEŠ-a nastavljaju svoj posao, a nova studija može da posluži kao putokaz astrobiolozima, ocijenila je Kalteneger.

"Ukoliko tražimo život u svemiru, koji bi mogao da nas pronađe i s kojim bismo možda željeli da stupimo u kontakt, ovo može da posluži kao zvjezdana mapa mjesta gdje bi prvo trebalo da gledamo", smatra ona, a prenosi NASA naučni portal Spejs.

(Sputniknews.com)