Milijarder Ričard Branson spreman, putuje u svemir

Foto: Tanjug/AP | Milijarder Ričard Branson spreman, putuje u svemir

Milijarder Ričard Branson (70), engleski poslovni magnat i osnivač multinacionalnog investicionog društva "Virgin grupa", danas će u popodnevnim časovima, sa još pet članove posade "Unity 22" u letjelici "VSS Unity SpaceShipTwo" u vlasništvu kompanije za letove u svemir Virdžin Glaktik otputovati u svemir.

Letjelica Virdžin Galaktika u svemir će krenuti 11. jula sa lansirne rampe svemirske stanice "Spaceport America" u gradu "Truth or Consequences" u američkoj saveznoj državi Novi Meksiko, a njihovo putovanje prenosiće se na Jutjub profilu kompanije Virdžin Glaktik.

Prenos će početi u 15 sati po evropskom vremenu.

Virgin Galactic još nije objavio zacrtani tok leta, odnosno vremenske intervale unutar kojih će se pojedina faza leta realizovati.

Poznato je samo da će "VSS Unity" do mesta sa kojeg će krenuti u svemir 'donijeti' dvotrupni matični brod "VMS Eve".

"Eve" će "Unity" odnijeti na visinu od 15.000 metara, sa koje će se "Unity" potom uputiti u podorbitalni svemirski prostor.

Obje letjelice će se po završetku svojih letova vratiti u stanicu "Spaceport America".

Sudeći prema prethodnim "Unity" letovima, ova misija će trajati oko 90 minuta, a "bestežinska" faza, dio putovanja u kojem će letjelica da dosegne krajnju tačku svog podorbitalnog leta, trajaće otprilike četiri minuta.

Branson u svemir ide sa glavnom instrktorkom astronauta u Virdžin Galktiku Bet Moses, vodećim inženjerom industrijskih procesa u Virdžin Galktiku Kolinom Benetom i potpredsjednicom Virdžin Glaktika za odnose sa vladom, a za istraživačke procese zadužena je Siriša Bandlom.

Letjelicom će upravljati piloti Dejv Makaj i Majkl Masuki, dok će u pilotskoj kabini "Eve" biti C.J. Sturkovi Keli Latimer.

Ako sve prođe po planu, Branson i Virdžin Galktik će u svemir otići devet dana prije kompanije "Blue Origin" i njenog osnivača osnivača Džefa Bezosa, koji je doskora bio čelnik tehnološkog giganta Amazona.

Prva koračanja astronauta u svemiru Bransona su inspirisala da se i sam vine u visine. Englez je rekao da se on ne trka sa Bezosom, a Bezos priče o rivalstvu sa Bransonom nije komentarisao.

Časopis Spejs navodi da je pitanje da li će "VSS Unity" u slučaju uspješnog leta zaista dosegnuti - svemir.

Naime, "SpaceShipTwo" letjelice svoje letove obično završe nešto prije nego što dosegnu Kármánovu crtu, granicu Zemljine atmosfere i svemirskog prostranstva prema Međunarodnoj svemirskoj federaciji koja se nalazi na visini od 100 km iznad mora na Zemlji.

Ako se uspostavi redovna turistička linija Virdžin Glaktika između Zemlje i svemira, mjesto na tom letu koštaće 250.000 američkih dolara, a pomenuti časopis navodi da je 700 ljudi već uplatilo kartu za putovanje u svemir.