NASA: Voyager svemirske sonde se polako gase

Foto: NASA | NASA: Voyager svemirske sonde se polako gase

Sat otkucava za svemirske sonde Voyager 1 i 2. Voyager 1 je otišao dalje, zajedno sa svojim blizancem, nego bilo koja druga svemirska letjelica u ljudskoj istoriji - ali NASA kaže da će se uskoro ugasiti.

Mediji već neko vrijeme izvještavaju o pokušajima da se sonde održe u životu, ali ovonedjeljni izvještaj lista Scientific American jasno pokazuje da je ovoga puta vrijeme da se zauvijek kaže zbogom.

"Pa prošlo je 44 i po godine", rekao je za publikaciju Ralf Meknat, fizičar sa Univerziteta Džons Hopkins. "Dakle, letjele su 10 puta duže nego što je bilo ko od nas očekivao."

Očekuje se da će letjelice potpuno ostati bez struje do 2025. godine, a NASA je po potrebi gasila funkcije da bi im produžila život do tada.

Nauka koju Voyager projekat sprovodi je relevantna kao što je i uvek bila, tako da nema razloga da mislimo da sonde neće nedostajati kako naučnoj zajednici, tako i "običnim" ljudima. U stvari, tim istraživača je juče objavio nalaze dobijene iz Voyager misije u The Astrophisics Journal-u.

Voyager sonde zaslužuju sentimentalan ispraćaj, ali čak i ako ga ne dobiju, ostaviće decenije naučnih podataka o kosmosu kao svoje nasljeđe.

NASA je lansirala Voyager 1 i Voyager 2 još davne 1977. godine sa porukom koja je stvorena za vanzemaljski oblik života koja predstavlja priču o životu ljudi na Zemlji.

"Voyager Golden Record" (Zlatna Ploča ili Zlatni zapis) je fonografski zapis koji je postavljen na Voyager letjelice tokom Voyager programa koje su lansirane 1977. godine. Sadrže zvukove i slike da prikažu raznolikost života i kulture na Zemlji.

Namijenjene su inteligentnom vanzemaljskom obliku života, ili za ljude koji bi možda mogli u budućnosti da ih pronađu. Voyager šalje i poruke na različitim jezicima, a jedan od njih je upravo i srpski jezik.

Poruka koja je upućena na srpskom jeziku glasi: "Želimo vam sve najljepše sa naše planete".

(Telegraf)