NASA objavila planove za Mars

Foto: Ilustracija | NASA objavila planove za Mars

Rover Perseverance priprema se za prikupljanje prvog uzorka stijene sa Marsa, objavila je u srijedu američka svemirska agencija.

Prikupljanje uzoraka, koje je NASA označila kao prekretnicu, započeće u naredne dvije nedjelje.

"Na pragu smo nove ere planetologije i otkrića", rekao je NASA naučnik Tomas Zurbučen.

Proces će trajati oko 11 dana i uključuje upotrebu različitih naučnih instrumenata na roveru "Perseverance". Kada i kako će tačno sonda biti vraćena na zemlju još nije planirano.

Naredne NASA misije koje se trenutno razvijaju sa Evropskom svemirskom agencijom poslaće svemirske letjelice na Mars da sakupe zapečaćene uzorke i vrate ih na Zemlju.

"Perseverance" je rizično sletio na Mars krajem februara. Razvoj i konstrukcija rovera koštali su oko 2,5 milijarde dolara i trajali osam godina.

Rover traži tragove ranijeg života mikroba na Crvenoj planeti i istražuje njegovu geologiju i klimu, prenosi b92.

Na Mars je sa Roverom dovezen i mini helikopter. Sredinom aprila poletio je na Mars, što je bio prvi let.

Od tada je helikopter "Ingenuity" izvršio devet letova i produžena je njegova prvobitna 30-dnevna misija.