Na tamnoj strani Mjeseca otkrivena skrivena struktura

Foto: Pixnio | Na tamnoj strani Mjeseca otkrivena skrivena struktura

Naučnici su nedavno otkrili tajne koje su vijekovima bile zakopane ispod površine Mjeseca, stare milijarde godina.

Naš najbliži nebeski komšija oduvijek je bio izvor divljenja i tajnovitosti, ali sada, zahvaljujući kineskom svemirskom programu, počinjemo otkrivati njegovu prošlost. Godine 2018., kineska svemirska letjelica Chang’e-4 postala je prva letjelica koja je sletjela na suprotnu stranu Mjeseca.

Od tada, ona bilježi nevjerovatne slike udarnih kratera i prikuplja uzorke minerala, pružajući nam vrijedan uvid u strukturu gornjih tristotinjak metara Mjesečeve površine. Nedavno su objavljeni rezultati istraživanja Chang’e-4, pozivajući svijet da istraži dubine istorije našeg dragog prirodnog satelita, piše "Indy100".

Prema rezultatima objavljenima u "Journal of Geophysical Research: Planets", gornjih 130 stopa (40 m) površine Mjeseca sastoje se od slojeva prašine, tla i slomljenog kamenja.

U tim slojevima skriven je krater nastao udarom velikog objekta u Mjesec. Ispod toga, istraživači su otkrili pet različitih slojeva lunarne lave koji su oblikovali krajolik prije više milijardi godina.

Stručnjaci vjeruju da je Mjesec nastao prije 4.51 milijardu godina kada je veliki objekt udario u Zemlju i odlomio dio nje.

Iako se vulkanska aktivnost na Mjesecu smatra "geološki mrtvom", novi podaci sugerišu da još uvijek može biti magme zakopane duboko ispod površine. Chang’e-4 nastavlja s istraživanjem, a naučnici se nadaju da je ovo tek početak njihovog revolucionarnog mapiranja Mjeseca, prenosi "Klik".