Najstariji materijal na Zemlji stariji i od naše planete

Foto: Pixabay | Najstariji materijal na Zemlji stariji i od naše planete

Naučnici vjeruju da su otkrili najstariji materijal na Zemlji, zvjezdanu prašinu iz meteorita Murchinson koji je 1969. godine pao na područje jugoistočne Australije. Pojasnili su da meteorit sadrži najstarije čestice prašine koje su se formirale u zvijezdama koje su sjale davno prije formiranja našega Sunčevog sistema.

Starost čestica zvjezdane prašine ustanovili su na način da su dijelove meteorita samljeli u prah te ih potom izmjerili kada se prašina izložila kosmičkim zrakama. Mljevenjem dijelova meteorita nastaje forma slična pasti, pojasnila je Jennika Greer iz čikaškog muzeja Field, dodavši da se pasta nakon toga razgradi u kiselini, a od nje ostane zvjezdana prašina

Stručnjaci su zaključili da su neka zrnca stara između 4,6 i 4,9 milijarda godina, a poređenja radi, pretpostavlja se da je naše Sunce staro 4,6 milijardi godina, a Zemlja 4,5 milijarde godina. U konačnici su ustanovili da je najstariji element otkrivene prašine star oko 7,5 milijarda godina.  Zrnca su sitna, veličine od dva do 30 mikrometara. Mikrometar je hiljaditi dio milimetra. Američki i švajcarski naučnici pojedinosti svog istraživanja objavili su u ponedjeljak u naučnom časopisu PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Glavni autor studije Philipp Heck, kustos čikaškog muzeja Field i vanredni profesor na Univerzitetu u Čikagu pojasnio je da se, kada zvijezda umre, njene čestice rasprše po svemiru.

Ta "predsolarna zrnca" potom postaju dijelovi novih zvijezda, planeta, mjeseca i meteora.

(24sata.hr)