Naučnici dizajnirali "leteći tanjir", mogao bi lebdjeti nad Mjesecom

Foto: MIT | Naučnici dizajnirali "leteći tanjir", mogao bi lebdjeti nad Mjesecom

Stručnjaci s Massachusetts Institute of Technology (MIT) dizajnirali su maleni rover koji podsjeća na "leteći tanjir", a koji bi mogao lebdjeti nad površinom Mjeseca ili drugim nebeskim tijelima koja nemaju atmosferu.

Glavni pogon ovog "letećeg tanjira" bilo bi električno polje koje nastaje pri direktnom izlaganju Suncu i solarnoj plazmi. Na svemirskim tijelima kod kojih nema atmosfere, izloženost Suncu stvara naboj koji može podići prašinu s površine na više od jednog metra, a naučnici su otkrili kako iskoristiti tu vrstu energije.

Rover bi bio napravljen od Mylara, a koristio bi jonske zrake za punjenje i povećanje prirodnog površinskog napona, suprotstavljajući se na taj način gravitaciji, piše Science Alert.

Rover koji levituje

"S lebdećim roverom ne morate brinuti o točkovima ili nekim drugim dijelovima. Teren na asteroidu može bi biti potpuno neravan, no ako imate rover koji lebdi nad površinom, tada ga možete bez problema istraživati", rekao je vazdugoplovni inženjer Paulo Lozano sa univerziteta MIT.

Naučnici su u laboratoriju uspjeli pomoću ionskog izvora iznad površine podići malo vozilo veličine dlana, a teško oko 60 grama.

"Ova vrsta ionskog dizajna koristi vrlo malo energije, a stvara dosta napona. Potrebno vam je toliko malo snage da biste to mogli učiniti gotovo besplatno", kazao je Lozano.

Potrebno malo energije

Pri spremanju za let na Mjesec (ili bilo gdje drugdje u svemiru), važno je ponijeti što manje "prtljage". Naime, letjelici s težim teretom treba više goriva, što pak košta više novaca. U slučaju ovog "letećeg tanjira", on bi prirodnim putem crpio velik dio potrebne energije.

Trenutna analiza pokazuje da je levitacija u tom smislu moguća, ali trebaće daljnja modelisanja i eksperimenti kako bi se rover mogao podići na potrebnu visinu. Naučnici navode da dosadašnji izračuni pokazuju kako je tako nešto moguće izvesti.

(Index)