Naučnici otkrili jednu od najstarijih zvijezda u svemiru?

Foto: Ilustracija | Naučnici otkrili jednu od najstarijih zvijezda u svemiru?

Astronomi su pronašli zvijezdu za koju vjeruju da je jedna od najstarijih zvijezda u svemiru. Procjenjuju da je stara 13,5 milijardi godina i da je formirana gotovo u potpunosti od materijala koji su nastali Velikim praskom.

Godine starosti zvijezde sugerišu, naveli su naučnici, i da bi naše sunce moglo da bude najmanje tri milijarde godina starije nego što se to do sada mislilo, navodi se u istraživanju Univerziteta Džon Hopkins u Merilendu.

Sastav novootkrivenog tijela ukazuje na to da može da postoji samo jedna generacija koja je nastala iz Velikog praska u kosmičkom porodičnom stablu.

"Ova zvjezdica je možda jedna za 10 miliona", rekao je Kevin Šlaufman, docent za fiziku i astronomiju i vodeći autor istraživanja, navodi Independent.

"To nam govori nešto veoma važno kada su u pitanju prve generacije zvijezda", dodao je on.

Prve zvijezde su formirane nakon što je univerzum nastao Velikim praskom prije 13,8 milijardi godina, a nastale su u potpunosti od vodonika, helijuma i malih količina litijuma. Te zvijezde su zatim proizvele elemente teže od helijuma u njihovim jezgrima i eksplodirale su kao supernove.

Sljedeća generacija zvijezda nastala je od oblaka materijala obloženih tim metalima, koje je je i "ubacila" u svoj sastav. Sadržaj metala se povećavao kako je nastavljao ciklus rađanja i smrti zvezda.

Novo otkrivena zvijezda - po imenu 2MASS J18082002-5104378 B - ima izuzetno nizak sadržaj metala, što ukazuje da je formirana relativno brzo poslije Velikog praska.

Istraživači Džon Hopking- a su rekli da zvijezda sadrži manje metala nego bilo koja druga koja je do sada otkrivena.